عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون وزیر بهداشت: انرژی اتمی سهم احداث اورژانس هسته‌ای بوشهر را پرداخت کند/ گزارش تصویری

دکتر قاسم جان بابایی روز پنجشنبه در نشست با استاندار بوشهر افزود: با کمک و حمایت استانداری بوشهر توافق سه‌جانبه‌ای بین استانداری بوشهر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان انرژی اتمی برای احداث اورژانس هسته‌ای بوشهر به امضا رسیده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس استانداری بوشهر تاکنون ۵۰ میلیارد ریال و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دوسوم سهم خود را پرداخت کرده و سازمان انرژی اتمی نیز باید سهم خود را در این پروژه پرداخت کند.
دکتر جان بابایی گفت: با توجه به اینکه اورژانس هسته‌ای بوشهر به لحاظ موقعیت حساس استان بوشهر به نام انرژی هسته‌ای بنا گذاشته‌شده سازمان انرژی اتمی باید در این خصوص جدی‌تر عمل کند.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پنج‌درصدی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی بوشهر افزود: سازمان برنامه‌وبودجه باید منابع اختصاصی برای این پروژه تعریف کند.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با توجه به میزان ذخایر و حضور وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی در استان بوشهر در راستای مسئولیت اجتماعی باید به روند احداث این پروژه کمک کنند.
وی در خصوص کلینیک ویژه شهر برازجان گفت: روند احداث این کلینیک ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی گفت: با توجه به وضعیت نامناسب مرکز دیالیز شهر برازجان تلاش می‌شود به این مرکز رسیدگی‌های لازم در بخش تجهیزات انجام شود.
دکتر جان بابایی در خصوص روند اجرای بیمارستان برازجان یادآور شد: پیشرفت فیزیکی پنج‌تا ۱۰ درصدی بیمارستان این شهر مناسب نیست.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با توجه به اینکه اعتبار احداث بیمارستان برازجان از محل اعتبارات حوادث و بلایا تامین می‌شود، سازمان برنامه‌وبودجه باید برای سرعت بخشی در روند اجرای این پروژه اقدام کند.
وی بدون اشاره به میزان اعتبار موردنیاز احداث بیمارستان برازجان گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توان تامین اعتبار این پروژه را ندارد.
این مقام مسئول ل گفت: کارهای خوبی در طول دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه سلامت استان بوشهر انجام‌شده است اما به لحاظ محرومیت‌های به‌جامانده از گذشته هنوز این استان در خصوص بهداشت و درمان نسبت به کشور دارای عقب‌ماندگی‌هایی است که باید برطرف شود.
دکتر جان بابایی اضافه کرد: تکمیل، بهره‌برداری و تجهیز ۲ کلینیک ویژه برای ارایه خدمات سرپایی در برازجان و خورموج تا پایان سال، احداث یک کلینیک در بوشهر با همکاری بخش خصوصی، افزایش ۴۰ تخت بیمارستانی و تکمیل و تجهیز ای سی یو بیمارستان خورموج و احداث و تجهیز بخش‌های ویژه در کنگان و سرعت بخشی در روند اجرای فاز دوم بیمارستان اهرم ازجمله برنامه‌های بهداشتی و درمانی استان بوشهر است.
استاندار بوشهر نیز گفت: با احداث مراکز جامع سلامت شاخص‌های سلامت در این استان ارتقا یافته است.
عبدالکریم گراوند در خصوص احداث اورژانس هسته‌ای بوشهر گفت: برای سرعت بخشی در روند اجرای این پروژه استانداری بوشهر تلاش می‌کند امسال مابقی تعهدات خود را اجرا کند.
وی اظهار کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های ذیربط با همکاری همه‌جانبه خود اجازه ندهند این پروژه روی زمین بماند.

بیمارستان ۳۶ تختخوابی سپاه در چاه مبارک در کمترین زمان به بهره‌برداری می‌رسد


گراوند با اشاره به بیمارستان ۳۶ تختخوابی سپاه در چاه مبارک تصریح کرد: تلاش می‌شود این بیمارستان در راستای خدمات‌رسانی به مردم در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد.
وی در خصوص رصد سلامت در عسلویه گفت: با توجه به وجود پالایشگاه‌ها و آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از آن‌ها رصد سلامت در عسلویه ضروری است.
ضرورت اجرای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع موجود در استان در راستای احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی بوشهر
گراوند بر ضرورت اجرای مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی‌ها و سایر صنایع موجود در استان در راستای احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی بوشهر و ساختمان دندانپزشکی تاکید کرد.

توسعه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی از مهمترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است


رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: توسعه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در شهرها و روستاهای استان بوشهر از جمله مهمترین اولویت این دانشگاه به شمار می‌رود.
دکتر سعید کشمیری افزود: در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت پروژه‌های مهم درمانی و بهداشتی در شهرها و روستاهای استان اجرایی و افتتاح شد و توانست بهداشت و درمان را در استان بوشهر متحول کند.
وی با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام درمانی اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه استانداری بوشهر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان انرژی اتمی، عملیات اجرایی اورژانس هسته‌ای بوشهر اجرا و با بهره‌برداری از آن ۱۰۰ تخت درمانی به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بوشهر افزوده می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به اجرای بیمارستان ۱۶۰ تختی بوشهر گفت: این پروژه در جوار بیمارستان خلیج‌فارس و اورژانس هسته‌ای در دست اجراست که با تکمیل آن، تحولی مهم در بخش درمان استان ایجاد می‌شود.
این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به آلوده‌کننده‌های صنایع گاز و پتروشیمی در منطقه عسلویه، برای بررسی تاثیر صنایع بر سلامت و کنترل آلایندگی‌ها به‌ویژه در حوزه صنعت نفت و گاز، دبیرخانه پایش آلودگی‌های زیست‌محیطی صنایع نفت، گاز و انرژی و اثرات آن بر سلامت در این استان راه‌اندازی شده است.
دکتر کشمیری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده برای بهبود ارایه خدمات بهداشتی و درمانی و پایش مشکلات، مرکز رصد سلامت در عسلویه ایجاد می‌شود.

۱۴۰۰ میلیارد ریال به بیمه سلامت بوشهر اختصاص یافت


مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر نیز گفت: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای تامین هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان این استان اختصاص‌یافته که ۷۵ درصد آن به ارایه خدمات درمانی دولتی اختصاص دارد.
دکتر پرویز رمضانی افزود: از مجموع ۹۰۰ میلیارد ریال آن معادل اعتبار تخصیصی به خدمات درمانی دولتی ۶۶۰ میلیارد ریال آن مربوط به هزینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر است.
وی اضافه کرد: مابقی اعتبار باقی‌مانده نیز معادل ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به ارائه خدمات در مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در قالب برنامه پزشک خانواده است و مابقی نیز مربوط به مراکز تشخیصی درمانی غیردولتی از جمله داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز پاراکلینیک است.
دکتر رمضانی گفت: ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت این استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که این تعداد بیمه‌شده ۴۶٫۷ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود و ۸۰ درصد آن مربوط به صندوق روستایی و همگانی برای ارائه خدمات رایگان به آنان است.
وی اضافه کرد: ۱۱ درصد جمعیت استان بوشهر متقاضیان در روستاها هستند که به‌صورت رایگان زیرپوشش صندوق بیمه سلامت همگانی قرار دارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با تاکید بر ارایه خدمات به بیمه‌شدگان گفت: در بخش سرپایی از جمله دارو پوشش بیمه به میزان ۷۰ درصد و این میزان برای بیماران سرطانی، صعب‌العلاج و خاص تا سقف ۹۰ درصد افزایش‌یافته است.
دکتر رمضانی بابیان اینکه ۵۵۰ موسسه درمانی، دارویی و تشخیصی طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر هستند افزود: ۱۸ بیمارستان، ۶۶ مرکز بهداشتی درمانی، ۹۶ داروخانه و بیش از ۲۰۰ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص طرف قرار داد بیمه سلامت استان بوشهر است.
وی بیان کرد: برای روان‌سازی در امر صدور دفترچه بیمه ۲۶ دفتر پیشخوان خدمات دولت در استان بوشهر این کار را بر عهده‌دارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به اینکه این بیمه در سال گذشته، بیش از یک هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال برای درمان بیمه‌شدگان هزینه کرد افزود: هزینه بیمه سلامت از سال نخست اجرای طرح تحول سلامت تاکنون چهار برابر افزایش‌یافته است.
انتهای پیام/م.غ ۱۰۲۳