عمومی | بنیاد ملی نخبگان

مدیریت پروژه بدون درک عمیق از کار تیمی امکان‌پذیر نیست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان مستعد و برگزیده طرح دوست علمی و آشنایی آنان با انجام کارگروهی در پژوهش و فعالیت‌های علمی، کارگاه آموزشی کارگروهی در شهرستان بجنورد برگزار شد.

در این کارگاه، بهنام‌فر؛ مدرس کارگاه با بیان مطالبی در زمینه‌های کارآفرینی و ایجاد کسب‌و‌کار جدید، گفت: انجام فعالیت فردی خروجی مناسبی ندارد؛ معمولاً یکی از زمینه‌های شکست کسب‌وکارهای نوآوانه و نوپا ناتوانی بنیانگذاران در انجام کار تیمی است.

وی افزود: مدیریت منابع انسانی و کسانی که به نوعی با فرآیند جذب و نگهداری نیروی انسانی درگیر هستند، با شناخت بهتر مباحث کار تیمی، می‌توانند ترکیب بهتری از همکاران را برای شرکت تشکیل دهند.

بهنام‌فر ادامه داد: مدیریت پروژه بدون درک عمیق از کار تیمی امکان‌پذیر نخواهد بود؛ بنابراین علاقمندان به بحث مدیریت پروژه، باید این بحث را به عنوان یکی از بحث‌های کلیدی در نظر بگیرند و مجموعه درس‌های مهارت کار تیمی را با دقت مطالعه کنند.

وی اضافه کرد: مذاکره‌کنندگان و به طور خاص مذاکره‌کنندگان تجاری، معمولاً در قالب تیم فعالیت می‌کنند و باید دینامیک فعالیت گروهی و قواعد مذاکره تیمی را به خوبی بدانند. همچنین آشنایی بیشتر با اصول فعالیت‌های گروهی باعث می‌شود قدرت آنها در درک و تحلیل رفتارهای گروه مقابل نیز افزایش یابد.

لازم به ذکر است، در ادامه دانش آموزان دختر منتخب طرح دوست علمی سوالات خود را از مدرس مطرح و ساعت پایانی کارگاه نیز با گروه‌بندی شرکت‌کنندگان مسابقاتی جهت آشنایی دانش‌آموزان با نحوه کارتیمی و گروهی برگزار شد.