عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

دانشگاه علوم پزشکی فسا به بالاترین رشد شاخص وبومتریکس در سال ۲۰۱۸ در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور دست یافت

به گزارش وب دا؛ دکتر مجتبی فرجام معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ویرایش ماه جولای ۲۰۱۸ نظام رتبه‌بندی جهانی وبومتریکس اعلام گردید و دانشگاه علوم پزشکی فسا توانست ارتقای ۶۳ درصدی در وبومتریکس که سامانه ای مستقل و بین المللی می باشد، پیدا کند.

دکتر فرجام افزود: ارتقاء شاخص مذکور در دانشگاه علوم پزشکی فسا به گونه ای چشمگیر بود که این دانشگاه را حائز بالاترین رتبه رشد در این شاخص در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نمود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه اظهار داشت: با وجود اینکه دانشگاه علوم پزشکی فسا بالاترین رشد وبومتریکس را در بین دانشگاه های کشور داشته است، اما با توجه به رقابت شدید بین دانشگاه ها در این شاخص بین المللی، جهت حفظ و ارتقای این رتبه نیازمند برنامه ریزی منظم و برطرف کردن کم و کاست ها و افزایش رشد علمی و تحقیقاتی دانشگاه می باشیم.

وی به این مسئله اشاره کرد که تنها ۸ دانشگاه مادر از کل دانشگاه‌های هر دو وزارتخانه علوم و بهداشت در بین هزار دانشگاه برتر جهان در شاخص های مذکور قرار گرفته اند و این بدین معنی است که کشور باید وضعیت ارایه دستاوردهای علمی و تحقیقاتی دانشگاه های خود را در سامانه های مهم اینترنتی جهان ارتقا بخشد.

معاون تحقیقات و فناروی دانشگاه رشد بالای این شاخص را در دانشگاه علوم پزشکی فسا مدیون زحمات اعضای هیئت علمی و مدیریت فناوری اطلاعات دانست.

مهندس محسن رمضانی مدیر آمار و فناوری اطلاعات و مسوول سایت دانشگاه علوم پزشکی فسا در خصوص شاخص های رتبه بندی وبومتریکس گفت: مبنای این رتبه بندی بر اساس ۴ شاخص تعداد صفحات وب دانشگاه، تعداد استنادات ده نفر پراستناد دانشگاه در Google Scholar Citations Service ، تعداد مقالات کیفی دانشگاه قرارگرفته در بین ۱۰ درصد مقالات پراستناد موضوع مربوطه در سایت SCImago و تعداد لینک‌های داده شده به سایت دانشگاه می باشد .

مهندس رمضانی افزود: بر اساس نتایج اخیر این رتبه بندی، سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی و مشهد به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم کشوری را در گروه علوم پزشکی کسب نموده‌اند. همچنین دانشگاه‌ علوم پزشکی فسا با رشد ۶۳ درصدی نسبت به رتبه قبلی خود، بیشترین رشد را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور نشان داد.