عمومی | جهاد دانشگاهی

بازدید رییس جهاد دانشگاهی از واحد های این نهاد در اصفهان/<br>آیت‌الله طباطبایی:مقام معظم رهبری به جهاد دانشگاهی امیدوار هستند/<br>منطقه خبری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در استان اصفهان افتتاح شد

دکتر محمد حسین یادگاری رییس جهاددانشگاهی به همراه تعدادی از معاونان،مدیران و مشاوران این نهاد در سفری یک روزه از بخش های مختلف واحد های اصفهان و صنعتی اصفهان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی،رییس جهاددانشگاهی علاوه بر این بازدید در مراسم افتتاح منطقه خبری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)در اصفهان حضوریافت و با نماینده ولی فیقه و استاندار اصفهان نیز دیدار های جداگانه ای داشت.

آیت‌الله طباطبایی:
مقام معظم رهبری به جهاد دانشگاهی امیدوار هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مقام معظم رهبری به جهاد دانشگاهی امیدوار هستند و امیدواریم جوانان ما بتوانند خواسته‌های ایشان را که خواسته ملت نیز است، برآورده کنند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبای در دیدار مسوولان جهاد دانشگاهی با وی، با بیان اینکه الگو گرفتن از دیگران بدون تفکر، رشدی را به دنبال ندارد، خواستار نوآوری برای پیشرفت در زمینه‌های مختلف شد.

وی با اشاره به اصرار مقام معظم رهبری به خودباوری اظهار داشت: ما هنوز غرب زده‌ایم و تصور می‌کنیم غربی‌ها بهتر از ما هستند!

به گفته وی مقدمه و اساس آموزش ما بر پایه کتاب‌های غربی است که مسلما این اصول نتایج مخصوص به خود را دارد که با نتیجه مورد نظر ما متفاوت است.

آیت‌الله طباطبایی با بیان اینکه پیشرفت‌های خوبی در همه زمینه‌ها داشته‌ایم، خطاب به جهادگران دانشگاهی اظهار داشت: شما مغز متفکر جامعه هستید و مسلما این پیشرفت‌ها کافی نیست و هنوز هم جای کار وجود دارد.

به گزارش ایسنا، هم چنین دکتر محمدحسین یادگاری، رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی کار خود را از سال 1359 و با هدف پیگیری فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها آغاز کرده است، گفت: تاکنون فعالیت‌های خوب و قابل توجهی نسبت به سایر نهاد‌ها در زمینه فرهنگی داشته‌ایم.

دکتر یادگاری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب روی موضوعاتی نظیر علوم انسانی، پختگی قشر جوان و ارتباط نخبگان با کارهای تولیدی تاکید کرده‌اند که ما نیز در این زمینه‌ها فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم؛ ولی طبیعتا این فعالیت‌ها نتوانسته توقعات را برآورده کند و همچنان باید ادامه یابد.

وی راه‌اندازی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و خبرگزاری قرآنی با 32 زبان را از جمله فعالیت‌های برجسته فرهنگی جهاد دانشگاهی برشمرد و افزود: گفتمان‌های خوبی در ایسنا اتفاق افتاده که امیدواریم این گفتمان‌ها ادامه پیدا کند.

دکتر یادگاری در ادامه تصریح کرد: ما ثابت کرده‌ایم که فرزندان انقلابی و معتقد ما می‌توانند در فعالیت‌های تخصصی گام بردارند و در همه زمینه‌ها پیشرو باشند.

استاندار اصفهان :
آمادگی داریم تا از جهاد دانشگاهی حمایت کنیم

استاندار اصفهان گفت : بودجه های استانی و ملی به تنهایی پاسخگوی نیاز جهاد دانشگاهی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی در دیدار با مسوولان جهاد دانشگاهی اظهار داشت: با فعالیت های این نهاد آشنا هستم واز فعالیت های فنی جهاد دانشگاهی نیز اطلاع دارم.

وی  با بیان اینکه اصفهان داری ظرفیت ها توانایی های بالایی است،افزود: ما آمادگی داریم تا با فراهم کردن زیرساخت های توسعه فرهنگی و علمی از این نهاد حمایت کنیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد : شهرک رازی که اکنون در خاورمیانه رتبه اول را داراست نیز در حوزه های شیمیایی نظیر رنگ و پلیمر در حال فعالیت است که بخش عمده کار در دست دانشگاهیان و نخبگانی قرار دارد که ثبت اختراعات آن ها بی نظیر است.

به گفته ذاکراصفهانی مسوولان در پایتخت نگاه ویژه ای به اصفهان دارند و اعتقاد دارند این استان از جمله استان های برخوردار است و به همین دلیل میزان حمایت ها از استان اصفهان کاهش یافته است.

وی استفاده حمایت و سرمایه گذاری از بخش خصوصی را راه حل این مشکل دانست و افزود : طبیعتا سرمایه های دولتی و سرمایه های خود جهاد دانشگاهی پاسخگوی نیازها نیست و باید برای  رفع این مشکل با سرمایه گذاران بخش خصوصی ارتباط برقرار کرد.

هم چنین  رییس جهاد دانشگاهی در ادامه این جلسه گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه زیست و سلول های بنیادی و ناباروری فعالیت های به سزایی داشته است.

محمد حسین یادگاری اظهار داشت : این نهاد در سایر زمینه ها نیز نظیر علوم مهندسی هم فعالیت می کند به نحوی که توانسته مشکلات کشور را در بخش های مختلف  رفع  کند.

وی تصریح کرد: واحد های استانی ما رابط هایی هستند که مشکلات استان را مطرح می کنند و ما نیز در تلاش هستیم تا با ارائه راه حل این مشکلات را برطرف کنیم.


در بازدید از پایگاه تحقیقاتی پژوهشگاه "رویان"در اصفهان؛
رییس جهاد دانشگاهی از برنامه‌ریزی برای تولید دارو از حیوانات تراریخت خبر داد



رییس جهاد دانشگاهی، در بازدید از پایگاه تحقیقاتی پژوهشگاه "رویان" در اصفهان، از برنامه‌ریزی برای تولید دارو از حیوانات "تراریخت" خبر داد.

دکتر "محمدحسین یادگاری"، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اصفهان، عملکرد پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی را "بسیار خوب" ارزیابی کرد.

وی اقدامات پژوهشگاه رویان در بخش "ترانژنیک" و حیوانات "تراریخت" را بسیار مناسب دانست و افزود: با تولید حیوانات تراریخت، برنامه‌ریزی برای تولید داروهای "آنتی‌بادی" از طریق دستکاری ژنتیک می‌تواند انجام شود.

رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه اقدامات اولیه برای داروسازی با این روش صورت گرفته، اعلام کرد: نتایج نهایی این طرح به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دکتر یادگاری هم‌چنین گفت: برنامه‌ها و اقدامات خوبی در بخش داروشناسی، آنتی‌بادی‌های مولکولی و پروتئین‌های نوترکیب انجام شده که هدف از آنها کمک به درمان بیماری‌های نا‌علاج است.

همچنین مدیر پژوهشگاه رویان اصفهان، در حاشیه دیدار دکتر یادگاری و هیات همراه از این پژوهشگاه، آندرولوژی، بیوتکنولوژی و سلول‌های بنیادی را از جمله زمینه‌های فعالیت پژوهشگاه رویان در اصفهان عنوان کرد.

دکتر "نصر اصفهانی" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه اصفهان، اظهار داشت: تولید اولین گوسفند شبیه‌سازی شده، اولین بزهای حاصل از لقاح آزمایشگاهی، تولید اولین بز شبیه‌سازی شده به نام "حنا"، تولید اولین بزهای تراریخت و تولید اولین گوساله شبیه‌سازی شده به نام "بنیانا" از موفقیت‌های این پژوهشگاه است.

وی با اشاره به کمبود فضای پژوهش در این پژوهشگاه، اظهار داشت: دو پروژه ساختمانی پژوهشگاه در مرحله گودبرداری و شروع عملیات است که پروژه اول تا بهمن‌ماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

دکتر نصر، منبع تامین اعتبارات این پروژه‌ها را، ریاست‌جمهوری اعلام کرد و گفت: در سفر دوم ریاست‌جمهوری به استان اصفهان، به پروژه نخست 900 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

وی اعتبار پروژه اصلی احداث ساختمان پژوهشگاه رویان در اصفهان را، 20 میلیارد تومان دانست و افزود: تاکنون 2 میلیارد تومان آن تعلق گرفته است.

مدیر پژوهشگاه رویان در اصفهان با بیان اینکه پروژه حیوانات تراریخت در حال فعالیت است، گفت: پروژه تولید پروتئین نوترکیب نیز در حال انجام است که برای اقدامات درمانی کاربرد دارد.

وی با اشاره به بز شبیه‌سازی شده "حنا" و بزهای شبیه‌سازی شده تراریخت به نام‌های "شنگول"، "منگول" و "حبه انگور"، اظهار داشت: پروژه بزهای شبیه‌سازی شده در حال انجام است و امیدواریم گله‌ای از گوسفندان تراریخت تولید کنیم تا امکان تولید شیر کافی برای داروسازی داشته داشته باشیم.

منطقه خبری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در استان اصفهان افتتاح شد

در آستانه فرا رسیدن سی‌و‌دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، دفتر خبری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در استان اصفهان، به منطقه خبری ارتقاء یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اصفهان، نمایندگی ایسنا در این استان فعالیت خود را همزمان با دفتر مرکزی خبرگزاری دانشجویان ایران در آذرماه سال ‌١٣٧٨ در جهاد دانشگاهی واحد اصفهان آغاز کرد و این فعالیت طی ‌١١ سال گذشته به صورت مستمر ادامه داشته است.

پوشش اخبار و رخدادهای مهم استان و به‌ویژه کلان‌شهر اصفهان در حوزه‌های مختلف علمی، دانشگاهی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و... در مدت یاد شده استمرار داشته است و این رسانه‌ی مولود انقلاب اسلامی و نهاد انقلاب اسلامی "جهاد دانشگاهی"، همواره سعی داشته در کنار پوشش اخبار و رویدادهای مهم استان و منطقه، به انعکاس دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات مردم و نیز نخبگان، اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف بپردازد تا از این منظر گامی در جهت اعتلای استان و کشور بردارد. ایسنای اصفهان در سال‌های اخیر علاوه بر پوشش اخبار و رویدادهای مرکز استان، سعی کرده در حد توان خود به انعکاس اخبار و رخدادهای مهم شهرستان‌های استان نیز بپردازد.

به گزارش ایسنا، منطقه خبری ایسنا در اصفهان، روز پنجشنبه، با حضور"دکتر محمدحسین یادگاری"، رییس جهاد دانشگاهی، "علیرضا ذاکر اصفهانی"، استاندار اصفهان، "علی متقیان"، مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران، معاونان جهاد دانشگاهی، نمایندگان و جمعی از مسوولان استان اصفهان افتتاح شد.

طرح تبدیل دفاتر خبری ایسنا در مراکز استان‌ها به مناطق خبری و راه‌اندازی سایت‌های مستقل خبری، در راستای توسعه رسانه‌های بومی و محلی، تمرکززدایی، کارکرد تخصصی رسانه‌ها در موضوعات و حوزه‌های مختلف خبری و تقویت و ارتقاء قابلیت‌های هر استان و منطقه اعم از فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، تاکنون ‌٢٠ منطقه خبری ایسنا در کل کشور فعال بوده است و استان اصفهان به عنوان بیست‌ویکمین منطقه خبری، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

همچنین خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دارای ‌١١ دفتر خبری در دیگر مراکز استان‌ها است که اخبار مربوط به استان و منطقه خود را از طریق سایت مرکزی ایسنا منعکس می‌کنند.

منطقه خبری ایسنا در استان اصفهان، به آدرس اینترنتی http://isfahan.isna.ir/ قابل دسترسی است. همچنین لینک "مناطق و دفاتر خبری ایسنا"، در سایت مرکزی این خبرگزاری به آدرس http://www.isna.org.ir/main/AdvertiseFiles/Offices.htm قابل دیدن است.

رییس جهاد دانشگاهی:
ایسنا در رابطه با "الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت" با فرهیختگان و نخبگان دانشگاه بحث‌وگفتمان کند

رییس جهاد دانشگاهی گفت: از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) انتظار دارم با خبرهای سازنده و تحلیل‌های امیدبخش، منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اصفهان، دکتر "محمدحسین یادگاری"، در مراسم افتتاحیه منطقه خبری اصفهان، با بیان اینکه ایسنا زمینه خوبی برای فعالیت در عرصه اطلاع‌رسانی است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری از بدو تاسیس این خبرگزاری با روشن کردن خط مشی آن فرموده‌اند، انعکاس خبرهای خوب، مفید و امیدبخش از وظایف اصلی ایسنا است.

وی تصریح کرد: خبرگزاری، علاوه بر اینکه وسیله خوبی برای خبررسانی است باید به مباحث تحلیلی و نقد و بررسی هم توجه کند.

به گفته یادگاری، انتقاد با تخریب تفاوت دارد و خبرگزاری‌ها باید با انتقادهای سازنده در جهت پیشرفت جامعه قدم بردارند.

رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه ایسنا باید از ظرفیت دانشگاه‌ها به خوبی بهره ببرد، افزود: این خبرگزاری باید در رابطه با الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت با فرهیختگان و نخبگان دانشگاه به بحث و گفتمان بنشیند.

وی، یاد و خاطره مرحوم "سعید کاظمی آشتیانی"، بنیانگذار و رییس فقید پژوهشگاه «رویان» جهاد دانشگاهی و شهدای جهاد دانشگاهی واحد تبریز در 27 دی‌ را، گرامی داشت.

استاندار اصفهان :
تلاش های ایسنا در اصفهان ثمر بخش بوده است

استاندار اصفهان گفت: تلاش های خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در اصفهان ثمر بخش بوده است و منطقه ای شدن خبرگزاری در اصفهان میمون و مبارک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان ، علیرضا ذاکر اصفهانی  در مراسم افتتاح منطقه ای شدن ایسنا در اصفهان با بیان اینکه این خبرگزاری در تاریخ فعالیت خود خدمات بسیار ارزشمندی را برای اعتلا فرهنگ کشور انجام داده است ، اظهار داشت : منطقه ای شدن این خبرگزاری ظرفیت بالایی برای ارتقا فرهنگ استان است.

وی با بیان اینکه زمانی این خبرگزاری بیشترین تعداد اخبار را بر روی خروجی خود داشته است ،خاطر نشان کرد: در دوره انتخابات ریاست جمهوری خبرگزاری دانشجویان ایران اخبار خوبی را منعکس کرده که تاثیر به سزایی در آگاه سازی افکار جامعه داشته است.

استاندار اصفهان تصریح کرد : منطقه خبری اصفهان در کنار سایر خبرگزاری های محلی به خوبی می درخشد.

ذاکر اصفهانی در ادامه با بیان اینکه اصفهان ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه دارد ، گفت : اعتلا فرهنگی استان نیازمند توجه جدی تر نسبت به رسانه است.

رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان :
ایسنا، دانشجو و جوان محور است

رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به فعالیت یازده ساله خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت : این خبرگزاری از ابتدای فعالیت خبری خود تا کنون یک میلیون و هشتصد هزار خبر مخابره کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان ، فرهاد طاهریون در مراسم افتتاح منطقه خبری اصفهان اظهار داشت : این خبرگزاری به طور متوسط روزانه 450 خبر مخابره کرده است که جز با اراده و همت جوانان پر تلاش ، با انگیزه و متدین امکان پذیر نبود.

وی با بیان اینکه ایسنا آلبومی از اولین ها است ، افزود : خبرگزاری دانشجویان ایران اولین خبرگزاری پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که اخبار خود را به صورت رایگان بر روی سایت قرار داده است.

رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه ایسنا، دانشجو و جوان محور است ، خاطر نشان کرد : ایسنا با بهره گیری از نیروی جوان ، پر تلاش و کم تجربه خروجی حرفه ای داشته است.

طاهریون گفت : منطقه خبری اصفهان تعهدات و اهداف عالیه انقلاب و پیروی از منویات رهبری و حمایت از دولت را مد نظر قرار داده است.

مدیر عامل خبرگزاری ایسنا:
در ایسنا خبرسازی وجود ندارد

مدیر عامل خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت:خبرگزاری ایسنا روزانه تعداد 1000 خبر مخابره می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)در اصفهان،علی متقیان در آیین افتتاحیه خبرگزاری ایسنامنطقه اصفهان ،با اشاره به این که 40درصد اخبار روزنامه های کشور از خبرگزاری ایسنا انتخاب می شود،اظهار داشت:ارائه اخبار وعکس رایگان و صداقت در خبررسانی سه ویژگی اصلی ایسنا است که موجب توجه روزنامه های کشور به این خبرگزاری می شود.

وی با بیان این که در ایسنا خبرسازی،شایعه پراکنی و نسبت دادن های ناروا وجود ندارد،اظهار داشت:آن چه خبرگزاری ایسنا را مهم کرده است اطاعت از رهبر،حمایت از دولت،مجلس و قوه قضاییه،ترویج اندیشه های امام و دوری از خط کشی های سیاسی است.

متقیان  بیان داشت:به اهالی ایسنا اصفهان به دلیل داشتن استانداری اهل رسانه تبریک می گویم .

مدیر عامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خاطر نشان کرد:روزانه نیمی از اخبار منتشره در ایسنا مورد استفاده رسانه ها قرار می گیرد.


مشاور رسانه ای استاندار اصفهان:
افتتاح منطقه خبری ایسنا موجب ایجاد فضای رقابتی در میان رسانه های اصفهان می شود


مشاور رسانه ای استاندار اصفهان گفت:منطقه ای شدن ایسنا اصفهان پله ای به سوی افق پیشرفت است.

احمد مقیمی در حاشیه آیین افتتاحیه خبرگزاری ایسنا(منطقه اصفهان)در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)در اصفهان با اشاره به این که پس از افتتاح ایسنای اصفهان،دریچه ها و زمینه های پیشرفت ایسنا و سایر رسانه ها فراهم می شود، اظهار داشت:این امر موجب ایجاد فضای رقابتی درمیان رسانه های اصفهان می شود.

وی با بیان این که منطقه ای شدن ایسنا اصفهان باعث معرفی نقاط قدرت و قوت آن می شود و زمینه های رفع نقایص را نیز فراهم می کند،افزود:این امر خدمت بزرگی هم به ایسنا و هم به جامعه خبری است. مقیمی افتتاح ایسنای اصفهان را موجب بالا رفتن کمیت و کیفیت اخبار و ایجاد دلگرمی بیشتر میان مردم دانست و خاطر نشان کرد:بازدید از دفتر ایسنای اصفهان از برنامه های آینده من است.


سپاهان وگیتی پسند افتتاح منطقه خبری ایسنا در اصفهان را تبریک گفتند

مدیران عامل باشگاه های سپاهان و گیتی پسند اصفهان،در مراسم افتتاحیه  منطقه خبری ایسنا اصفهان حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محمد رضا ساکت، مدیر عامل باشگاه سپاهان اصفهان و علی طاهری مدیر عامل باشگاه صنایع گیتی پسند اصفهان روز گذشته (پنج شنبه)با هیات همراه در مراسم افتتاحیه  دفتر منطقه  خبری خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنادر اصفهان شرکت کردند.

در این مراسم که با حضور استاندار اصفهان، رییس جهاد دانشگاهی و مدیر عامل خبرگزاری ایسنا برگزار شده بود، محمد رضا ساکت با اهدای یادبود های باشگاه سپاهان به رییس جهاد دانشگاهی استان اصفهان، از حمایت های وی از خبرگزاری ایسنا در اصفهان تشکر و قدر دانی کرد.

هم چنین لازم به ذکر است روابط عمومی باشگاه های سپاهان و گیتی پسند با صدور بیانیه هایی جداگانه، افتتاح دفتر منطقه ی خبری اصفهان ایسنا را تبریک گفتند.ح/الف