مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

گسترش روابط دانشگاه صنعتی شریف و کشور استرالیا

به گزارش روابط عمومی؛ آقای منیر سنکری از سازمان آسترید استرالیا، ضمن حضور در دانشگاه صنعتی شریف، در جلسه‌ای در دفتر روابط بین‌الملل شرکت نمود. در این جلسه خانم دکتر مقیم از دانشکده مهندسی عمران و آقایان عروجی و سلطانی، کارشناسان دفتر بین‌الملل نیز حضور داشتند.

در این جلسه آقای سنکری ضمن اشاره به اهمیت روابط میان استرالیا و ایران و به ویژه دانشگاه صنعتی شریف، تاکید کرد که کمسیون تجارت و سرمایه گزاری استرالیا، آسترید، از روابط میان دانشگاه شریف و دانشگاه‌های استرالیا در همه جوانب پشتیبانی می‌کند. وی سپس پیشنهاد کرد که برای برنامه ریزی سفر آینده هیئت شریفی با استرالیا همکاری کند تا تفاهم‌نامه‌های امضا شده میان دانشگاه صنعتی شریف و موسسات آکادمیک استرالیا موثرتر از گذشته باشند.

در ادامه، دکتر مقیم به طرح این موضوع پرداخت که دانشگاه صنعتی شریف و آسترید می‌توانند در زمینه‌هایی چون معدن و مدیریت منابع آبی، پروپوزال‌هایی تهیه کرده و با دانشگاه‌های استرالیا در این حوزه‌ها همکاری داشته باشند. ایشان همچنین برگزاری کارگاه‌های تخصصی را از جمله راه‌های بهبود روابط میان دانشگاه‌های دو کشور برشمردند.

شایان ذکر است دانشگاه صنعتی شریف در حال تشکیل یک همکاری سه جانبه با سازمان آسترید و سازمان ایمدرو در حوزه معادن است تا بستری برای تسهیل کار کردن شرکت‌های استرالیایی در ایران در این زمینه باشد.