عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

نقش مهم خبرنگاران در تحقق اهداف حوزه سلامت


رئیس دانشگاه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه با مسئولیت بزرگی که بر عهده دارند می توانند در تحقق اهداف حوزه سلامت تاثیر گذار باشند.

وبدا سبزوار/ دکتر علیرضا مسلم روز شنبه ۲۰ مردادماه سال جاری در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به شرایط فعلی کشور اظهارداشت: در شرایط کنونی ، نقش خبرنگاران و رسانه ها خاص و ویژه است که می توانند در جهت آرامش بخشی به جامعه حرکت کنند.

وی افزود : درحال حاضر بیش از هر زمان و هر دوره ای نیاز به تعامل یک صدایی و یک تفکر داریم و همه باید مثبت اندیشی را در جهت انجام اقدامات اثر بخش به کار بگیریم.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی حال حاضر ایجاد ناامیدی در بین جامعه است وخبرنگاران نباید مسایل را ناامیدانه به جامعه تزریق کنند و در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به اعتماد به نفس و امیدبخشی به جامعه نیاز داریم.

دکتر مسلم اضافه کرد: گذر از بحران ها و مشکلات هم تجربه می خواهد و هم تصمیمات به موقع و دقیق ،تصمیم خوب هم نیاز به آرامش فکری و روحی دارد.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران در تحقق اهداف حوزه سلامت افزود: خبرنگاران می توانند با مسئولیتی که بر دوش دارند آرامش حوزه سلامت را حفظ نمایند تا تصمیمات به موقع و اثربخش در جای خودش گرفته و انجام شود.

رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی حوزه سلامت در دانشگاه و کشور اظهارداشت: میتوانیم به این دوران به شکل یک فرصت نگاه کنیم که یک تغییر نگرش هم در خود و هم در مردم به حوزه سلامت ایجاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: به یاری خدا تمام تلاش این است که جریان تامین و توزیع دارو، تجهیزات پزشکی و سایر ملزومات لازم در حوزه تحت پوشش مشکلی وارد نشود و درعین حال تمهیداتی پیش‌ بینی شده تا مردم در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی دچار مشکل نگردند.