عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

برگزاری بیست و ششمین جلسه شورای دانشگاه



بیست و ششمین جلسه شورای دانشگاه با حضور دکتر ناصری پور مورخ ۲۰ مردادماه در طبقه هفتم ستاد دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛ جلسه شورای دانشگاه با حضور رییس دانشگاه ، معاونین ، روسای دانشکده ها و مراکز تابعه برگزار گردید.
در ابتدا ، دکتر ناصری پور عنوان کرد: ابتدای مسئولیت اینجانب یک سری اقدامات انجام گرفته است که از آن جمله می توان به بحث IT در سلامت ، ایجاد مراکز نوروساینز ،رشد و مگالب ، مرکز طب بازساختی ، کنسر سنتر  واحداث پارک فناوری اشاره کرد.
رئیس دانشگاه بیان کرد: بحث بیمارستانهای مستقل از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفته است و  دستور العمل آن به  حدود ۱۶ بیمارستان تحت پوشش ابلاغ گردیده است.
وی با اشاره به افتتاح سامانه MCMC اظهار کرد: که نظارت بر فعالیت همه اورژانس های تحت پوشش به صورت شبکه ای انجام می شود ونظام ارجاع بیماران از طریق ستاد هدایت ساماندهی شده است.
دکتر ناصری پور اعلام کرد: برنامه نرم افزاری نظام پرداخت عملکردی در مراکز تابعه عملیاتی گردیده است.
ایشان خواستار همکاری و همدلی  تمامی اعضای شورای دانشگاه ، روسای دانشکده ها  و سایر کارکنان برای تسریع در تحقق اهداف دانشگاه شد.
در ادامه دکتر ملکوتی گزارشی از مدیریت فناوری معاونت تحقیقات و فناوری و گروه های ترجمان دانش ، اختراعات و نوآوری ، مرکزرشد و واحد ارتباط با صنعت ارائه داد.
معاون تحقیقات و فناوری بر ارتقا رتبه دانشگاه در پژوهش تاکید کرد و پیشنهاد تاسیس مراکز تحقیقات ریز فناوری در پزشکی و سالمندی  را مطرح کرد  .
سپس دکتر کوهپایه زاده از کسب مدال انفرادی توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران در حیطه کارآفرینی دهمین المپیاد علمی خبر داد  و در مورد جذب دانشجویان خارج از کشور توضیحات لازم را بیان نمود.
همچنین  دکتر تهرانی مدیرآمار و فناوری اطلاعات در خصوص اقدامات انجام شده ، مطالب جامعی را شرح داد  .
به گفته وی متمرکز کردن هزینه های IT ، ایجاد شبکه گسترده دانشگاهی ، بهره گیری از زیر ساخت های فیبری سازمان شهرداری  و تقسیم مدیریت IT به چند گروه تخصصی از مهمترین اهداف پیش رو مدیریت IT می  باشد.
شایان ذکر است جلسه آتی شورای دانشگاه با دستور کار ارائه گزارش سالیانه در مهرماه برگزار می شود.