عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

بازدید رییس دانشگاه از پژوهشکده قوای محرکه نوین

بازدید رییس دانشگاه از پژوهشکده قوای محرکه نوین


دکتر ذاکری (رییس دانشگاه)، سه شنبه دوم مردادماه ۱۳۹۷، از پژوهشکده قوای محرکه نوین بازدید کرد.
رییس دانشگاه پیش از بازدید از تجهیزات و امکانات مستقر در پژوهشکده قوای محرکه نوین، در نشست مشترک دانشگاه و مرکز تحقیقات موتور شرکت ایران خودرو برگزار شد، شرکت کرد.
در این نشست که با حضور مهندس زالی (مرکز تحقیقات موتور شرکت ایران خودرو- ایپکو)، دکتر محمدی (معاون پژوهش و فناوری دانشگاه)، دکتر صفاری (رییس دانشکده مهندسی مکانیک)، دکتر حسینعلی پور (مدیر پژوهشکده قوای محرکه نوین)، دکتر خان میرزا ( مدیر توسعه فناوری، تجاری سازی و کارآفرینی دانشگاه) ، جمعی از اساتید دانشکده مهندسی مکانیک و مسئولان ایپکو و شرکتهای همکار آن برگزار شد، توضیحات مبسوطی در خصوص روند تاسیس و پیشرفت کار پژوهشکده قوای محرکه نوین ارایه شد.
لازم به ذکر است تاسیس پژوهشکده قوای محرکه نوین، از حدود دو سال پیش و در پی امضای توافق نامه همکاری دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه با مرکز تحققات موتور شرکت ایران خودرو به منظور دستیابی به طراح یهای جدید در زمینه قوای محرکه انواع اتومبیل و موتور سیکلت ها در دستور کار قرار گرفت.
این پژوهشکده، نمونه کاملی از زمینه های همکاری دانشگاه با صنعت در جهت حل مشکلات صنعت خودرو در بخش نیروی محرکه خودرو به شمار می رود و در حال حاضر، فاز یک این مجموعه به ساماندهی رسیده است. در این فاز، انتقال تجهیزات از کارگاه موتورهای حرارتی، انتقال تجهیزات از صنعت به پژوهشکده، استقرار کادر فنی صنعت و راه اندازی تجهیزات انجام شده است.
گروههای پنجگانه: موتور و موتورسیکلت های سبز؛ سیالات روانکاری، اصطکاک، خنک کاری و سامانه های مرتبط؛ توسعه شارژر و باتری؛ مواد و روشهای ساخت؛ ارتعاشات و آلایندگی صوتی، گروه های پژوهشی پژوهشکده قوای محرکه نوین را تشکیل خواهند داد که نیازمند فعالیت تحقیقاتی اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی چند دانشکده دانشگاه از جمله مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی و مهندسی برق می باشد.
آلبوم تصاویر
Sapp.ir/iust_iran