عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

نتایج بررسی بیماری ها یا پیامدهای سلامت، در اختیار محققان و مدیران قرار می گیرد

دکتر اردشیر علی زاده شهریور، مسوول واحد ثبت بیماری ها و پیامدهای سلامت دانشگاه علوم پزشکی قزوین، گفت: این واحد بستری است تا یک بیماری (مثل سرطان) یا یک پیامد سلامت (مثل فعالیت بدنی و چاقی) از نظر حوزه‌هایی، مثل: علوم پایه، بهداشت و درمان، بررسی شده و نتایجش با رویکردی کاملاً علمی در اختیار محققان و مدیران قرار گیرد.

ایشان با گفتن اینکه این واحد تحقیقی در حوزه ستاد معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مستقر است و در موردی مانند چاقی -که از اولویت های وزارت بهداشت است- برای کنترل و جلوگیری، حوزه بهداشت در امر غربال‌گری، تن سنجی اولیه، مشاوره تغذیه و آموزش‌های مختلف وارد می‌شود؛ اظهار کرد: حوزه درمان به ‌دنبال بیماری‌های به‌وجود آورنده چاقی (متابولیک و غدد) و درمان آن و حوزه علوم پایه هم به‌ دنبال دخالت ارث و مسائل ژنتیکی آن، وارد این مطالعه می‌شود .

این مقام مسوول با اشاره به اینکه این گروه‌های درگیر با حفظ حقوق معنوی و مادی خود، با کمک هم، به‌ یقین، موفق به کنترل و پیشگیری چاقی و عوارض آن خواهند شد؛ تصریح کرد: این هم‌افزایی و همکاری، در قالب واحد ثبت بیماری‌ها و پیامدهای سلامت انجام می‌شود.

دکتر علی زاده شهریور، با بیان اینکه این امیدواری در سطح وزارت و دانشگاه وجود دارد تا مداخلات سلامت محور با کمک تمام حوزه‌های دانشگاه با همکاری و هماهنگی بیشتری انجام شود؛ گفت: امید است یکایک افراد جامعه از این برنامه به ‌صورت کاملاً ملموس بهره‌مند شوند. وی ادامه داد که منتظر خبرهای خوب از ما در حوزه سلامت باشید.