عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

تحقق مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها با تعامل خبرنگاران امکان پذیر است

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامرضاغفاری در نشستی با رابطان خبری حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه های سراسر کشور در مجموعه باغ نگارستان دانشگاه تهران گفت: کار رابطان خبری در دانشگاه ها با داشتن اشتراکات بسیار با خبرنگاران رسانه های جمعی از تمایز و تفاوت هایی برخوردار است که ناشی از فعالیت در حوزه رسالت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و بینش علمی عمیق است .

وی افزود: باید سرمایه فرهنگی دانشگاه ها را تقویت کنیم که بخشی از این رسالت از طریق اطلاع رسانی درست و شفاف در دانشگاه ها و تبیین نخبگان دانشگاهی صورت می گیرد .

دکتر غفاری تصریح کرد: علم، دانش و بینش خبرنگاران است که به یک سری از اطلاعات، آمار و داده های خام، معنا و مفهوم می بخشد و به حکمروایی خوب در جامعه کمک می کند .

وی استمرار مسئولیت اجتماعی دانشگاه در جامعه را نیازمند آگاهی بخشی و ارتباط دانشگاه با بخش های مختلف جامعه و دولت و مردم با دانشگاه است .

در ادامه این نشست، مهندس عسکری، مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاری یک حرفه نیست بلکه یک راه و طریق است که در قالب یک چارچوب کنش اجتماعی انجام می شود .

وی افزود: از طریق فعالیت خبرنگاران است که راهبردهای دانشگاه برای حل مسائل مختلف به جامعه منتقل می شود و دانشگاه به عنوان یک مرجع و قطب مهم ایفای نقش می کند .

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم با قدردانی از خدمات رابطان خبری معاونت های فرهنگی دانشگاه ها از آنان خواست در چارچوب ساختار رسمی دانشگاه و با هماهنگی دفاتر روابط عمومی به امر اطلاع رسانی اقدام کنند .

در ادامه این نشست از رابطان خبری برگزیده حوزه معاونت فرهنگی تجلیل شد .

م.ع ۶۰/ ر.ب ۴۵