عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان

نظام ارجاع تا اسفندماه به طور کامل در استان عملیاتی می شود

نظام ارجاع به عنوان اساس و پایه ی برنامه ی تحول سلامت به زودی عملیاتی می شود. بر پایه ی این نظام بسیاری از هزینه های اضافی از روی دوش مجموعه ی درمان استان برداشته خواهد شد و نظام ازائه ی خدمات سلامت به ساماندهی و نظم خاصی خواهد رسید.

براین اساس معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفتگو با خبرنگاران به تشریح برنامه ی نظام ارجاع و زمان اجرای آن در استان پرداخت.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه در ۴۰ درصد روستاها برای طرح نظام ارجاع زیرساخت اینترنتی لازم وجود ندارد، گفت : امیدواریم این مشکل تا اسفندماه حل شود .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، دکترعباس پزشکی در نشست با خبرنگاران با اشاره به طرح نظام ارجاع بیماران اظهار داشت: برنامه ما این است که زمینه اجرایی شدن این طرح تا اسفندماه در استان فراهم شود، وی گفت: این برنامه در سه سطح تعریف شده است.

دکتر پزشکی ابراز داشت: در سطح یک بیماران به پزشکان عمومی ارجاع داده می شوند، در سطح دو به پزشکان متخصص و در سطح سه هم با صلاح دید بیمار به پزشکان تخصصی ارجاع داده می شوند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه فرآیند ارجاع بیماران نیز در بستر الکترونیکی انجام می شود، تصریح کرد: بیماران از طریق خانه های بهداشت، مراکز سلامت و شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها به پزشکان معرفی می شوند.

دکتر پزشکی با تاکید بر اینکه تقریبا در ۴۰ درصد روستاهای استان برای اجرای نظام ارجاع دچار مشکل هستیم، چراکه زیرساخت های اینترنتی در این روستاها فراهم نیست، افزود: تلاش ما بر این است که تا اسفندماه این مشکل حل شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه اجرای نظام ارجاع بیماران در ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور در خردادماه ابلاغ شد، گفت: این طرح در مشهد، گلستان و فارس به خوبی اجرا شده و نتایج مثبتی هم داشته است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال برنامه اصلی ما در حوزه درمان کنترل هزینه های درمان است، یادآور شد: ۶۰۰ پزشک متخصص در لرستان فعالیت می کنند.

دکتر پزشکی به کمبود پزشک متخصص در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در سفر وزیر بهداشت به استان قول مساعد را گرفته ایم که در شهریورماه و در زمان توزیع نیروهای متخصص لرستان در اولویت قرار بگیرد