عمومی | بنیاد ملی نخبگان

صداوسیمای استانی نقش مهمی در نهادینه‌کردن فرهنگ نخبگانی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای شناسایی نخبگان و استعدادهای‌برتر استان و اطلاع‌رسانی از حمایت‌های و تسهیلات معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد ملی نخبگان، رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان و مدیرکل سازمان صدا‌وسیما استان گلستان و دیدار گفت‌وگو کردند .

در این نشست، ابوالقاسم خزاعیان؛ رئیس بنیاد نخبگان گلستان با اشاره به نقش مهم این مجموعه در پشتیبانی فکری از نهادهای علمی، فرهنگی و آموزشی استان، تشویق و ترغیب جوانان به حضور فعال در عرصه‌های جهاد علمی و ساماندهی اجتماع‌نخبگان استان را از دیگر اقدامات این بنیاد دانست و گفت: بنیادهای نخبگان استانی به تبع بنیاد ملی نخبگان، در شناسایی و حمایت از نخبگان، مستعدان‌برتر و مخترعان جامعه بومی نقش فرادستگاهی دارند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل صداوسیما در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در حوزه نخبگانی و تسهیلات و حمایت‌های اعطایی، افزود: همه دستگاه‌های درون‌استانی باید خود را موظف به همکاری و تعامل با بنیادهای نخبگان استان بدانند.

رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان یادآور شد: تکمیل بانک اطلاعاتی نخبگان به منظور استفاده و بهره­وری کارآمد از پتانسیل نخبگان در توسعه همه‌جانبه استان، یکی از برنامه­های این بنیاد در سال جاری است.

در ادامه مدیرکل صدا و سیما ضمن اعلام آمادگی در خصوص همکاری و تولید برنامه‌ها در راستای حمایت از کالای ایرانی، کارآفرینی و سایر امور مرتبط به حوزه نخبگان، خواستار گسترش روابط صداوسیما گلستان با بنیاد نخبگان استان شد.

لازم به ذکر است، استفاده از پتانسیل رسانه ملی در جهت اطلاع‌رسانی اخبار مربوطه و همچنین نهادینه‌کردن فرهنگ نخبگانی و دانش‌بنیان در جامعه بومی، از دیگر اهداف این نشست بود.