عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

طرح های بیماریابی HIV‏/AIDS در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با جدیت دنبال می شود

اپیدمی جهانی ایدز، اضطراری جهانی است به طوریکه شیوع این بیماری تاثیری سوء، برتمامی سطوح اجتماعی، خانوادگی و فردی جامعه خواهد داشت.

به گزارش وب دا، کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۳۵ سال پرفراز و نشیب از شروع همه گیری جهانی ایدز می گذرد و این درحالی است که همه ساله حدود ۲ میلیون انسان در جهان به این بیماری مبتلا می شوند.

دکتر علی حسین پور با تاکید بر اجرای برنامه بیماریابی به ویژه درگروه های در معرض آسیب اظهار داشت: در همین راستا، استراتژی ۹۰‏-۹۰‏-۹۰برنامه ریزی شده است که در طی آن ۹۰درصد موارد مبتلا باید شناسایی، ۹۰درصد شناسایی شده ها باید درمان و ۹۰ درصد موارد تحت درمان باید از درمان موثر برخوردار شوند.

وی خاطر نشان کرد: به منظور نزدیک شدن شاخص بیماریابی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به استاندارد کشوری با برنامه ریزیهای انجام شده، طرح های بیماریابی در کمپ ها، مراکز درمان مصرف کنندگان مواد و در پاتوق های مصرف با جدیت دنبال می شود.

دکتر حسین پور افزایش تعداد مراکز انجام دهنده تست، طرح توزیع تراکت اطلاع رسانی محله به محله، ادامه طرح آهنگ سریع ایدز، طرح بیماریابی گسترده در مرکز مشاوره ویژه زنان، طرح بیماریابی در مراکزی که زنان در معرض آسیب مراجعه می کنند بویژه در حاشیه شهر، انجام طرح بامداد( انجام مشاوره و تست در مراکز ترک اعتیاد داوطلب)، طرح ارائه کیت تست سریع ایدز به مطب هایی که مراجعین در معرض آسیب منظم دارند، اجرای کمپین های گسترده مشاوره و تست، طرح بررسی و مراقبت بیماریهای آمیزشی و طرح بررسی بیماران مبتلا به سل را از جمله طرح های بیماریابی HIV‏/AIDS برشمرد.

{jcomments on}