عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گیلان

حمایت از ایثارگران در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع ایثارگران دانشگاه با اشاره به این که، واحد ستاد ایثار گر و شاهد دانشگاه باید به عنوان یک نهاد رسمی مسوول پیگیری درخواست ها و مطالبات به حق ایثار گران باشد، گفت: روشی که ما به عنوان متولیان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رابطه با ایثارگران داریم، روشی حمایتی است و این روش حمایتی به نحوی در تمامی حوزه های دانشگاه وجود دارد. وی ادامه داد: برای پیگیری مسایل و موضوعات مربوط به ایثارگران هر جا که لازم بوده، ورود کرده ایم چه به صورت مستقیم و چه از طریق مشاور امور ایثارگران دانشگاه و چه از طریق رابطین استانی و چه از طریق برگزاری جلسات. و نظر کلی دانشگاه هم در رابطه با ایثارگران روش حمایتی است.

دکتر یوسف زاده، تصریح کرد: در برخی اوقات ممکن است مسایل و موضوعاتی در خصوص ایثارگران وجود داشته باشد که ما از آن مطلع نباشیم که در این مواقع نیز شاید لازم است از سوی مشاور امور ایثارگران اطلاع رسانی انجام شود، هر چند که بیشتر موضوعات مربوط به این قشر، شخصاً از سوی مشاور امور ایثارگران دانشگاه پیگیری و مطالبه می شود و شاید برخی از موضوعات نیز قبل از این  که به من ارجاع شود توسط وی در سطح معاونت ها پیگیری و حل فصل می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطر نشان کرد:  پیگیری مسایل مربوط به ایثارگران بسیار مهم است و ایثارگران، نباید دغدغه و نگرانی در این خصوص داشته باشند. در این زمینه، مسوولان دانشگاه نسبت به ایثارگران بی تفاوت نیستند، و همیشه سعی دارند تا خواسته های به حق و قانونی آنها عملی شود.

دکتر یوسف زاده با اشاره به این که امروز کشور با شرایط جدیدی روبروست، گفت: در گذشته، این فرصت برای ایثارگران  پیش آمد که در جبهه ها و در کنار مرزها با دشمن روبرو شوند و از نظام و کشور در مقابل هجوم بیگانگان دفاع کنند، آن مقطع از زمان حمله دشمن روبرو بود و بر همان اساس هم تدابیر لازم برای مقابله با آن اندیشیده می شد و این افتخار کشور ما و جامعه ما بود که ۸ سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشت و بعد از آن نیز توانست در برابر آماج حملات و مسایل مختلفی که از سوی دشمنان قرار می گرفت بایستد یا بحث مدافعان حرم که برای دفاع از کشور پایشان به خارج از مرزها باز شد و توانستند در آنجا خط دفاعی تشکیل دهند و در مقابل دشمن بایستند تا مردم در داخل کشور آسیب نبینند.

وی افزود: امروزه می بینیم شکل نبردها دارد تغیر می کند یک زمانی ما در کنار مرزها و خط مرزی حضور داشتیم و یک روز هم سیاست به سمتی پیش رفت که باید از خط مرزی خارج شویم و در خارج از مرزها با دشمن روبرو شویم، خدا را شکر که با عنایت های الهی و ایثارگری های مدافعان حرم توانستیم بر گروه داعش در خارج از مرزها غلبه کنیم و طومار آن ها نیز در هم پیچیده شد. اما امروز یک شکل نبرد دیگری در حال شکل گیری است و آن هم نبرد ناجوانمردانه اقتصادی است. وی ادامه داد: در جنگ اقتصادی، خط و مرزی وجود ندارد.

دکتر یوسف زاده اظهار داشت: امروز این خط و مرز برداشته شده و تمام آحاد جامعه ما به صورت اجتناب ناپذیر درگیر این نبرد ناجوانمردانه اقتصادی هستند و ممکن است همه در معرض آسیب قرار بگیرند. آسیب های اقتصادی به ویژه برای کسانی که پیش از این نیز در معرض آسیب های دشمن قرار گرفته اند، خیلی خیلی بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: زمانی که نبرد وجود دارد، متناسب با آن باید پیش بینی ها و تدابیر لازم اندیشیده شود. در شرایط فعلی، آن گروهی که در خط نبرد هستند و در نبرد مستقیم با دشمن قرار دارند، گرو هایی هستند که باید مایحتاج عمومی و دارو و تجهیزات مردم را تامین نمایند. در حال حاضر، مهمترین مسئله ای که می تواند باعث رضایتمندی یا عدم رضایتمندی مردم شود، نحوه تعاملی است که برای این ها وجود دارد.

دکتر یوسف زاده یاد آور شد:  ایثارگرانی که در دانشگاه علوم پزشکی حضور دارند علاوه بر این که توفیق حضور در خط مقدم و مبارزه با دشمن را داشتند، امروز هم در خط مقدم این جنگ اقتصادی هستند و این فرصت برایشان فراهم هست تا در جهت رضای الهی به مردم و کشور خدمت کنند و رابطان ایثارگران که ارتباط مستقیم با قشر ایثارگران دانشگاه را دارند باید در بحث پاسداری از دستاوردهایی که  طی سال ها زحمت به دست آمده است، بیش از دیگران اثر گذار باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، وضعیت معیشتی کارکنان را یک مقوله خیلی مهم و جدی بر شمرد و تصریح کرد: این مهم فقط مختص دانشگاه ها نیست و خوشبختانه از سوی وزارت بهداشت هم در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی اخیری که دانشگاه با آن مواجه بود، بحث پرداختی بیمه ها یا مطالبات دانشگاه است، خوشبختانه با تدابیری که از سوی بیمه ها در این خصوص اندیشیده شده است، مقرر گردید به محض تحویل سند به صورت علی الحساب پرداخت ها صورت گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این که آستانه تحمل افراد جامعه در شرایط مختلف ممکن است متفاوت باشد، خاطر نشان کرد: آن چه که امروز از شما انتظار می رود این است که صبر داشته باشید و آرامش خود را حفظ کنید و حفظ آرامش هم این نیست که آن چه را که می ببینید، سکوت کنید، بلکه باید با خدمت بیشتر و ارایه راهکار مناسب، دانشگاه را در رسیدن به تعالی یاری نمایید . در شرایط سخت، افراد به هم نزدیکتر می شوند همانطوری که شما ها در طول ۸ سال صبوری و ایثارگری و از خود گذشتگی، کشور را حفظ کردید، در شرایط فعلی هم باید بتوانیم به کمک هم از کیان این نظام و کشور دفاع نماییم .

حجت الاسلام علی اسماعیلی- مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست گفت: در مطالعاتی که بر روی دین اسلام انجام شد به این نتیجه رسیدند که در میان مسلمانان گروهی هستند به نام شیعیان و در بین شیعیان اعتقاد و باوری است که اگر تمام دنیا متحد شوند نمی توانند آنان را بزنند، مگر اینکه آن دو اعتقاد را بزنند، یکی اعتقاد به ایثار و شهادت و دومی انتظار سبز موعود و منجی، اولی را شما ایثارگران زنده کردید و نشان دادید که می شود با دست خالی نیز جنگید و الان هم ما در یک جنگ نابرابر قرار داریم و مشخص نیست عرصه جنگ کجاست و باز هم نیازمند حضور شما در دفاع از کشور هستیم.

وی ادامه داد:  بازنشستگی کاری داریم ولی در دفاع از اعتقادات بازنشستگی وجود ندارد و برای دفاع از اعتقادات باید تا پایان عمر و لحظات آخر ایستاد.

اسماعیلی تصریح کرد: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان افرادی دلسوز هستند و بر نگرانی های ایثارگران مطلع و بر دغدغه های آنان واقفند ، امیدواریم خداوند توفیق دهد تا مسوولان وظایفشان را در قبال ایثارگران، انجام دهند.

در ادامه حسن آقابیگی – مشاور رییس دانشگاه در امور ایثارگران نیز گزارشی از برنامه های پیش روی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص ایثار گران ارایه کرد.ع/د