عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری نخستین جشنواره ترویج تغذیه با شیر مادر در بیمارستان شریعتی

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی بیمارستان شریعتی، این جشنواره روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد در تالار درمانگاه شهید داستانی برگزار شد.
در این مراسم دکترزینالو، رئیس گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن قدردانی از مسئولان برای برگزاری این مراسم گفت: همه باور داریم که شیر مادر تا دو سال کافی و غنی‌ترین است و همه مطالعات نشان داده که شیر مادر جایگزین ندارد و بیوشیمی و بیوفیزیکی خاصی دارد که فرزند را از بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند و با کنار گذاشتن شیر مادر رابطه عاطفی و سد دفاعی نوزاد به خطر می‌افتد.
دکتر زینالو ادامه داد: همه می‌دانیم که شیر مادر را باید بدهیم اما موضوع مهم این است چقدر گروه‌های ماماها، پرستاران و متخصصان به این موضوع تاکید می‌کنند و چقدر ما آموزش می‌دهیم. رئیس گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران نقش رسانه هاو صداوسیما و سازمان‌های مردم‌نهاد را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: متخصصان زنان و کودکان هم شاخص‌ترین گروه‌هایی هستند که در آموزش تغذیه به شیر مادر به خانواده‌ها نقش دارند.
دکتر شجری عضو هیئت‌علمی گروه کودکان بیمارستان شریعتی در این مراسم با قدردانی از دفتر پرستاری و همکاران برای برگزاری این مراسم گفت: شیر مادر بهترین است و هیچ جایگزینی نداردو باوجوداینکه کشفیات درباره شیر مادر ادامه دارد موارد منع مصرف شیر مارد بسیار جزئی است. وی افزود: حتی آکادمی کودکان امریکا اکثر داروها را در زمان شیردهی مجاز می‌داند.
مهین سعیدی مدیر پرستاری بیمارستان شریعتی نیز در این مراسم گفت: اگر قراراست کاری را علمی و درست انجام دهیم ابتدا باید به آن باور داشته باشیم. وی مادران و نوزادان در این بیمارستان را امانت دانست و سلامت کودکان و حمایت از مادران باردار و کودکان را ضامن آینده کشور عنوان کرد.
در این مراسم جمعی از مادران بخش های نوزادان و NICU بیمارستان حضور داشتند.
خبر: معصومی فرد
عکس: ولی الهی