عمومی | دانشگاه علوم اسلامی رضوی

به همت دانشگاه علوم اسلامی رضوی: نخستین نشست معاونت های آموزشی و ریاست های دانشگاه های حوزوی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ، ظهرامروز نخستین نشست هماهنگی معاونت های آموزشی و ریاست های دانشگاه های حوزوی کشور به میزبانی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مشهد برگزار شد.
این نشست طی دوروز و با حضور معاونت های آموزشی و ریاست های دانشگاه های باقرالعلوم، مدرسه عالی مطهری،دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه مذاهب اسلامی، امام صادق و جامعه المصطفی العالمیه که از دانشگاه های حوزوی کشور می باشند در مشهد برگزار می شود.
حجت الاسلام دکتر خیاط از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در خصوص برگزاری این نشست گفت: این دانشگاه ها با وجود داشتن اشتراکات فراوان دارای تفاوت های زیادی هستند که این نشست ها به هم افزایی بیشتر دانشگاه ها در زمینه های مشترک کمک بیشتری خواهد کرد.
وی افزود: معاونت های آموزشی و هیئت های علمی این دانشگاه ها باید با تشکیل ستادی مسائل اجرایی مشترک خود را در وزارت علوم و حوزه های علمیه دنبال کنند تا چالش های موجود برطرف شود و با انسجام بیشتری به کار خود ادامه دهیم.
دکتر خیاط به فلسفه ی تشکیل دانشگاه های حوزوی اشاره و خاطرنشان کرد: هر کدام از این دانشگاه ها چالش ها و نقصانی در بخش هایی از نظام را می دیدند که با این روش به سراغ رفع چالش رفتند و باید میزان مشارکت و دخالت وزارت علوم در چنین دانشگاه هایی مشخص شود چرا که بعضا برخی دخالت ها باعث عقب ماندگی این دانشگاه ها از اهدافشان خواهد شد.
هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان این که معیارهای ارزیابی عملکرد علمی باید مورد بحث قرار گیرد اظهارکرد: برای مثال این دانشگاه برای جبران برخی چالش ها در مسائل تبلیغ علوم دینی در دیگر کشور ها تاسیس شده است لذا نوع نیاز ها در حد اعتبار بخشی به مدارک است.

انتهای پیام/