عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

نخستین جلسه هماهنگی بودجه وزارت علوم، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در لایحه بودجه سال آتی

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست «نحوه پیاده‌سازی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد» و «تعیین چهارچوب و برنامه زمان‌بندی اجرای مدل بودجه‌ریزی ۱۳۹۸» مورد بررسی قرار گرفت.
شرکت‌کنندگان در این جلسه، ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف پیاده‌سازی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌های منتخب، اهم چالش‌ها و مسائل پیش‌روی این پروژه را به بحث گذاشتند.
در ادامه با توجه به نزدیک شدن به فصل بودجه‌نویسی، اعضای کارگروه مدل بودجه‌ریزی ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها انتخاب شده و نحوه دریافت اطلاعات مورد نیاز این کارگروه و مهلت دریافت آن مشخص شد.
بر همین اساس، برنامه زمان‌بندی کلی تهیه بودجه وزارت علوم، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ تعیین شد که پس از برگزاری اولین جلسه کارگروه مدل بودجه، جزئیات آن به اطلاع کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خواهد رسید.
ضمناً در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرایی و به منظور سرعت بخشیدن در امر اطلاع‌رسانی، مقرر شد کلیه تصمیمات این کارگروه به صورت منظم در پرتال وزارت علوم، تحقیقات منعکس‌شده تا توسط دستگاه‌های مربوطه مورد استفاده قرار گیرند.
دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نظرات، پیشنهادات و دیدگاه‌های خود در این خصوص را می‌توانند به دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کنند.
ل.م ۵۴/ ر.ب ۴۵