عمومی | دانشگاه یزد

دانشگاه یزد و شهرداری یزد تفاهم نامه همکاری امضا کردند

رئیس دانشگاه یزد در این جلسه با تاکید بر لزوم یک تعامل سازنده بین نخبگان و جامعه گفت: دانشگاه یزد با جدیت پی‌گیر مسائل جامعه و شهر است و آمادگی کامل دارد تا برای حل این مسایل با مسوولان شهر همکاری نماید.
دکتر محمد صالح اولیاء با استقبال از توسعه همکاری میان دانشگاه و شهرداری یزد خاطرنشان کرد: فضای گفتگو و تعامل می تواند پیش نیاز تحولات آینده شهر باشد.

دکتر مهدی جمالی نژاد شهردار یزد نیز در این جلسه تاکید کرد: استان یزد یک دوران طلایی را طی می کند به این دلیل که در حال حاضر تعامل بین دستگاه ها عالی است و همه اینها توامان، برآیند بسیار خوبی برای شهر و استان هستند.
مهندس غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم با سفارش  بر استفاده از علم و تخصص در کارها گفت: دانشگاه قوه عاقله شهرداری است و باید در کنار این نهاد باشد.

از جمله موضوعات توافق شده در این تفاهم‌نامه، انجام طرح ها و پروژه های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز، برگزاری سمینارها دوره های تخصصی و کارگاههای آموزشی، راه اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی مورد نیاز، تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها، برگزاری جلسات تخصصی در حیطه موضوعات شهری، حمایت از پایان نامه های تحصیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، بررسی میزان نیاز به فن آوری های نوین ازسوی کارشناسان طرفین و برنامه ریزی برای نیل به موارد اولویت دار، انجام امور مطالعاتی و امکان سنجی پروژه های مورد نیاز، استفاده متقابل از کتابخانه ها و منابع علمی، انجام بازدیدهای متقابل علمی، پذیرش کارآموز، تربیت نیروی انسانی متخصص در قالب دوره های مصوب در مقاطع تحصیلی مختلف، انتقال تجارب اجرائی و همکاری در جهت ایجاد مرکز همایش های بین المللی شهر یزد است.
دکتر محسن عباسی و الهه جورابی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه حضور داشتند.