عمومی | مرجع دانش جوشکاری

مدیر بازاریابی و فروش شرکت الکتروجوش در مصاحبه با پایگاه ولدیکا از فرصت های و تهدیدهای صنعت جوشکاری می گوید

شرکت الکتروجوش اصفهان از سال ۱۳۷۰ در زمینه تولید انواع دستگاه های جوشکاری و تجهیزات برشکاری فعالیت می نماید و با نزدیک به ۳۰ سال سابقه تولید، از مجموعه های قدیمی فعال در صنعت جوشکاری ایران محسوب می شود. مخاطبان محترم می توانند جهت آشنایی بیشتر با این شرکت و محصولات تولیدی آن، با استفاده از پیوند ذیل به صفحه اختصاصی شرکت الکتروجوش اصفهان در بخش تامین کنندگان جوشکاری پایگاه ولدیکا مراجعه فرمایند:

( صفحه اختصاصی شرکت الکتروجوش اصفهان )

این خبر متن گفتگویی ساده، کوتاه و دوستانه با جناب مهندس جوهریان، مدیر محترم بازاریابی و فروش این شرکت می باشد. گفته های ایشان به نوعی نظر اغلب تولیدکنندگان فعال در این عرصه است که توجه شما بزرگواران را به آن جلب می نمایم.

در ابتدا لطفا خود را معرفی نموده و مختصری در خصوص سوابق کاری و تحصیلاتی خود توضیح دهید.

به نام خدا، من علی جوهریان هستم، مدیر واحد بازاریابی و فروش گروه تولیدی - مهندسی الکتروجوش / رساجوش. حدود ۸ سال است که در زمینه های فروش، تحقیقات بازاریابی و منابع انسانی فعالیت دارم و دارای مدرک کارشناسی مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم.

لطفا شرکت الکتروجوش اصفهان را معرفی نموده و مختصری در خصوص تاریخچه، زمینه های فعالیت و محصولات تولیدی آن توضیح دهید.

شرکت الکترو جوش اصفهان در سال ۱۳۷۰ شروع به فعالیت در صنعت جوشکاری نمود. این واحد تولیدی فعالیت خود را با تولید دستگاه های جوشکاری A۱۸۵ تک فاز سلکتوری، A۲۰۰ تک فاز سلکتوری،A۲۲۵  فلکه ای،A۲۷۵  فلکه ای، A۵۵۰ فلکه ای و A۶۶۰ رکتیفایر و نقطه جوش KVA۲۵ آغاز نمود.

در سالیان پیش از آن پیشرفت خاصى در زمینه تکنولوژى جوشکارى صورت نگرفته بود و تمامی محصولات به صورت ترانس خشک و ترانس روغنی تولید و در بازار عرضه می شدند. در واقع این ظاهر و قابلیت هاى دستگاه هاى جوشکارى بودند که هر روز تغییر مى کردند و این تغییر به سرعت ادامه داشت. اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و ابداع محصولات جدید جهت مصارف خانگی - صنعتی، یک تکنولوژى جدید در خدمت پیشرفت و فراگیرى صنعت جوشکارى قرار گرفته و آن تکنولوژى اینورتر است.

ورود این نسل جدید دستگاه های جوشکاری به بازار به دلیل نگرش انسان به بهره گیری از فناوری های پایدارتر بوده است که باعث شد تا این سری از دستگاه ها بتوانند توسط کاربران خانگی مورد استفاده قرار گیرند. در همین راستا الکتروجوش اصفهان همگام با بازار های جهانی اقدام به تولید و عرضه این محصول به بازار ایران نمود.

هم اکنون نیز در زمینه تولید و خدمات پس از فروش انواع ترانس های جوشکاری و اینورتر، مناسب با آب و هوای ایران جهت جوشکاری های آب بندی، تاسیساتی، سازه های فلزی، انجام عملیات های سبک، نیمه سنگین و سنگین (نفت و گاز) و مصارف خانگی فعالیت می نماید.

تولید، خدمات پس از فروش، تعمیرات و تهیه و تامین ابزارآلات انواع ترانس های جوشکاری سبک فلکه ای، سلکتوری و اینورتری از قبیل ترانس های جوشکاری A۱۸۵، A۲۰۰، A۲۲۵، A۲۷۵ و A۵۰۰ تمامی اینورترها، دستگاه های جوشکاری نقطه ای و سایر محصولات مرتبط از فعالیت های این مجموعه به شمار می رود.

رشد و پیشرفت این مجموعه در عرصه تولید موجب شد تا الکتروجوش در سال ۱۳۸۸ موفق به دریافت گواهینامه ISO ۹۰۰۱ : ۲۰۰۸  در زمینه مدیریت کیفیت در ساخت، تولید و خدمات پس از فروش دستگاه ها و ترانس های جوشکاری گردد و به جرات می توان گفت تولیدات این شرکت دارای کیفیت، دوام و استحکام بی نظیری است و حتی قابل مقایسه با ترانس های مشابه خارجی از قبیل تولیدات مشابه از شرکت های میلر آمریکا و دکا ایتالیا می باشد.

شرکت الکتروجوش دارای پایگاه اینترنتی، کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی بوده که در آنها به معرفی محصولات، خدمات و رویدادهای خود می پردازد.

به نظرتان کسب و کارهای فعال در صنعت جوشکاری ایران در سال ۱۳۹۶ با چه چالش هایی رو به رو بودند و پیش بینی تان برای چالش های سال ۱۳۹۷ چیست؟

به نظر من بزرگترین چالش پیش رو نوسانات قیمت ارز و نیز کاهش میزان تولید و ساخت و ساز است. از این رو با توجه به مشکلاتی که برای کسب و کارهای کوچک و متوسط روی می دهد، می توان پیش بینی کرد که در آینده ای نه چندان دور کارگاه های کوچک و متوسط حذف شده و تنها تولیدکنندگان بزرگ به بقای خود ادامه دهند.

از اینکه وقت خود را در اختیارمان قرار دادید، بسیار سپاسگزاریم و برای شما و شرکت الکترودجوش آرزوی موفقیت روزافزون داریم.

من نیز از اینکه فرصتی فراهم آمد تا به گفتگو بنشینیم، خوشحالم و از زحمات گروه کاری پایگاه ولدیکا که تلاش دارید تا با انتشار نظرات فعالان صنعت جوشکاری ایران گامی موثر در جهت معرفی هرچه بیشتر این صنعت راهبردی بردارید، سپاسگزاری می نمایم.