عمومی | دانشگاه کردستان

افزایش ارتباطات «علمی» و «فرهنگی» رهیافتی برای کاهش آسیب‌های ناشی از تحریم است

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های ناشی از تحریم، افزایش ارتباطات علمی و فرهنگی است، گفت: با تمکین بر این دو بُعد می‌توان خلاءهای بسیاری را جبران کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، فردین اخلاقیان‌طاب در نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام با فعالین علمی، اقتصادی، بازرگانی و کشاورزی کردستان که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کردستان آمادگی لازم برای استقبال از سرمایه‌گذاران خارجی را دارد.
وی حضور سفیر کُرد در ویتنام را ظرفیتی غنی در راستای تحقق این مهم دانست و افزود: می توان این بستر را برای گسترش ظرفیت‌های اقتصادی و علمی به‌کار گرفت.
رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های ناشی از تحریم، افزایش ارتباطات علمی و فرهنگی است، تصریح کرد: با تمکین بر این دو بُعد می‌توان خلاءهای بسیاری را جبران کرد.
وی با تاکید بر ارتباط صنعت و دانشگاه، بیان کرد: تا زمانی که نتوان حلقه واصله بین دانشگاه و صنعت را شکل داد، نمی‌توان مملکت پیشرفته‌ای شد که در راستای تولید ثروت گام برمی‌دارد.
اخلاقیان طاب در ادامه بیان کرد: مراکز رشد، واحدهای فناور و پارک ‎ های علم و فناوری، ظرفیت‌های علمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با ذکر اینکه در راستای توسعه صنعتی باید صنایع بزرگ به کمک صنایع متوسط و کوچک بشتابند، گفت: در کنار این رسالت خطیر باید علم و تخصص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را نیز به خدمت گرفت.
رئیس دانشگاه کردستان در پایان با تاکید بر اینکه صنایع بزرگ بخشی از مارکت و بازار خود را در اختیار شرکت‌های نوپا و صنایع در حال رشد قرار دهند، یادآور شد: تجربه های موفق ارتباط صنعت و دانشگاه در استان‌های صنعتی و پیشرفته را می توان به کردستان نیز تعمیم داد.