عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

دفاع عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از عملکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی

دکتر علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده محترم مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی از عملکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی تمام قد دفاع کرد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان مازندران، با حضور دکتر علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استان مازندران جلسه همه اندیشی برگزار شد.

این جلسه با بررسی ۱۵ مرکز علمی کاربردی استان مازندران و به میزبانی مرکز علمی کاربردی سازهای سنگین استان مازندران برگزارشد.

دکتر علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی هم در این  جلسه طی سخنان مهمی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی مسئول اشتغال نیست، بلکه مسئول آموزش برای اشتغال است. عملکرد چندساله این دانشگاه قابل دفاع است و گسترش آن مورد نیاز جامعه و کشور است.

نماینده مردم ساری ومیاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: حفظ اشتغال از خود اشتغال مهم تراست و افرادی که هم اکنون مشغول بکار هستند هم اگر با تکنولوژی و دانش روز تطبیق پیدا نکنند، در آینده نزدیک شغل خود را از دست خواهند داد. بنابراین یکی از وظایف دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه مهارت و دانش روز به افراد است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت باید به این مساله توجه و عمل کنیم که به طور مثال اگر یک نفر جوشکار است بیاید در رشته خودش مهارت کسب کند و دانش رشته خود را فرا بگیرد.

دکتر یوسف نژاد ادامه داد: در ایران سه نوع آموزش مشخص شده است، اول آموزش تا سطح متوسطه که مسئول آن وزارت آموزش پرورش می باشد، دوم نظام آموزش عالی و سوم نظام آموزش مهارتی که مسئول آن دانشگاه جامع علمی کاربردی است این سه نظام در کنار هم و به صورت تنیده باید با هم کار کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورود گفت: بنده از دکتر جعفری تشکر می کنم که دراین استان دغدغه آموزش مهارتی و اشتغال دارد و به عنوان نماینده شما در مجلس شورای اسلامی درخواست می کنم این جلسات را هر ماه در دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران برگزار کنید تا به کمک هم بتوانیم مشکلات آموزشی را دست کم در استان مازندران کمتر و مرتفع کنیم.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: ما باید آمایش سرزمینی را در استان مازندران در خصوص آموزش عالی و آموزش های مهارتی داشته باشیم و این یک مسئله مهم برای استان است و اینکه باید در توسعه استان از ظرفیتهای همه دستگاها و همه افراد استفاده کنیم.

در ادامه دکتر ناصر جعفری رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مازندران افزود: این دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یک دانشگاه پیشرو در نظام آموزش عالی مهارتی می تواند نقش بسزایی در حل ابرمشکل بیکاری ایفا کند.

وی طی گزارشی گفت: در ۳۳ مرکز آموزش علمی کاربردی استان ۱۷۰۰۰ هزار دانشجو درگروه های چهارگانه کشاورزی، صنعت، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی مشغول به تحصیل می باشند.
رییس دانشگاه علمی کاربردی استان مازندران تصریح کرد: در این استان در ۱۴ شهرستان، مرکز علمی کاربردی وجود دارد و از مجموع ۳۳ مرکز علمی کاربردی مستقر در استان مازندران ۱۳ مرکز علمی کاربردی در شهرستان  ساری فعالیت می کنند.

دکتر ناصر جعفری بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح کشور از دستاوردهای خوبی برخوردار است. امروز باتوجه به اینکه استان مازندران قطب کشاورزی است و ما هم دراین راستا در دانشگاه جامع علمی کاربردی رشته های خوبی در حوزه کشاورزی داریم باید با کمک هم در این راستا حرکت کنیم تا زمینه های اشتغال در بخش کشاورزی را در استان فراهم سازیم.

دکتر ناصر جعفری درادامه گفت: یکی از خواسته های ما از مجلس شورای اسلامی این است که اقدامات اجرایی نظام صلاحیت حرفه ای و آمایش سرزمین به طور جدی به مرحله عمل نزدیک شود و دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به زیرساختهایی که فراهم کرده است، آمادگی دارد به عنوان متولی نظام صلاحیت حرفه ای در کشور باشد.

وی افزود: امروز یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری در بحث اشتغال جوانان می باشد که دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یک دانشگاه پیشرو در نظام آموزش عالی مهارتی با حمایت همه مسئولین می تواند نقش بسزایی در حل ابرمشکل بیکاری ایفا کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مازندران درگزارش خود اظهارداشت: هدف از ایجاد دانشگاه جامع علمی کاربردی این بود که دانشجویان پس از فراغت از تحصیل با دانش ومهارتی که فرا گرفتند، دغدغه ای برای استخدام نداشته باشند بلکه خود مولد و کارآفرین باشند.

دکتر ناصر جعفری بیان کرد: شروع ثبت‌نام دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کاردانی ۲۲ مردادماه و شروع ثبت نام در مقطع کارشناسی از ۲۹ مرداد می‌باشد .

گفتنی است دانشگاه جامع علمی کاربردی در ۸۰۰ رشته مهارتی در مقاطع کاردانی و کارشناسی و در ۶۰۰  مرکز علمی کاربردی پذیرش دانشجوی جدید می پذیرد.