عمومی | بنیاد ملی نخبگان

خلاقیت عنصر فراموش‌شده نظام‌آموزشی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ آیین افتتاحیه «طرح دوست علمی و آموزش‌های برون‌مدرسه‌ای» با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌ و بویراحمد، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان، رئیس اداره آموزش‌و‌پرورش عشایر استان و معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان در یاسوج برگزار شد .

در مراسم افتتاحیه این طرح، اکوانی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: نظام آموزشی به رغم دستاوردهای گسترده فاقد دو عنصر مهم خلاقیت و هدایت دانش‌آموزان و دانشجویان به سمت کارافرینی است.

وی افزود: بنیاد نخبگان طرح دوست علمی را با هدف کمک به رفع این کاستی و کمک به توسعه فرهنگ خلاقیت و کارافرینی در آموزش‌های برون‌مدرسه‌ای، اجرا می‌کند. در این طرح، دانش‏‌آموزان شرکت‌کننده زیر نظر اساتید برجسته با سرفصل‌های مرتبط با خلاقیت و کارآفرینی آشنا می‌شوند.

اکوانی با بیان اینکه اساتید دوره و اعضای دوست علمی از میان نخبگان و فرهیختگان و توسط بنیاد نخبگان استان انتخاب می‌شوند، ادامه داد: چهل دانش‌آموز شرکت‌کننده، علاوه بر حضور در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، از برنامه‌های جانبی مانند مسابقات ورزشی، برنامه‌های تفریحی و کلاس‌های فرهنگی- معرفتی برخوردار می‌شوند .

لازم به ذکر است، طرح دوست علمی به مدت سه روز در یاسوج ادامه خواهد داشت.