عمومی | دانشگاه علوم اسلامی رضوی

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه: دانشگاه را تحت الشعاع حوزه قرارداده و از اصالت خود دور نشده ایم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه صبح امروز در نشست روسای دانشگاه های حوزوی که در سالن جلسات بنیاد پژوهش های آستان قدس برگزار شد گفت:مسائل قابل توجه ای برای نظام وانقلاب مشاهده می شود که به همت این مراکز در حال رفع شدن هستند.
وی افزود: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سال63 افتتاح وتا سال70 با شیوه ی خاصی اداره شد که در سال 70 برنامه دانشگاه بازبینی و تصمیم گرفته شد تا به شیوه ی جدیدی به کار خود ادامه دهد و دراساسنامه ای برای دانشگاه آزمونی مستقل در نظرگرفته شد.
رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به مراحل جذب دانشجو اشاره و تصریح کرد: آزمون دانشگاه از سه مرحله کتبی ، مصاحبه و تحقیقات تشکیل می شود و برنامه ی آموزشی دانشگاه را تحت عنوان دوره ی علوم انسانی که تلفیقی از چند رشته ی دانشگاهی و دروس کامل حوزوی است قرار داده ایم.
امام جمعه موقت مشهد مقدس با بیان این که برنامه ی آموزشی به این شکل یک مقدار بار آموزشی را افزایش داده است گفت: دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی در کارشناسی 250 واحد،کارشناسی ارشد150 واحد و در مقطع دکتر120 واحد را می گذرانند که این باعث افزایش زمان تحصیل شده است.
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه به ویژگی های تحصیل در این دانشگاه اشاره و عنوان کرد: دو مسئله سعی برجذب استعدادهای برتر و تعطیلات بسیار کم دغدغه دانشجویان را برای تحصیل کاهش داده است و سعی داشته ایم از اساتید برجسته برای تدریس در این مرکز استفاده کنیم.
وی ادامه داد: حرکت خود رابر اصالت حوزوی قرارداده ایم وزمانی نرسیده که ما به سمت اصالت دانشگاهی برویم و دانشگاه را تحت الشعاع حوزه قرارداده ایم .
رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در پایان سخنان خود به خروجی های دانشگاه اشاره و ابراز کرد:حدود 900 نفر از خروجی ها در حوزه ها مشغول به تدریس هستند و500 نفر نیز به سمت قوه ی قضاییه رفته اند که تاکنون مشکلی گزارش نشده است وخروجی ما خوب بوده و ناراضی نبوده ایم.

انتهای پیام/