عمومی | معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

علم و تخصص جوانان به کمک حوزه انرژی می‌آید


دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی گفت: استفاده از پتانسیل و توانمندی نیروی جوان و همچنین تخصص افراد با تجربه در حوزه انرژی در این ستاد به کار گرفته شده است تا به زودی شاهد اقدامات عملی مناسبی باشیم.


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی با بیان اینکه استفاده از تجربیات و توانمندی افراد متخصص یکی از اقدامات این ستاد است اظهار کرد: در حوزه های مختلف فعالیت ستاد همچون نفت و گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر، برق و نیرو و زمین شناسی با حضور افراد متخصص و با تجربه ستاد گام های رو به جلویی را بر می دارد. چرا که افراد با تجربه و صاحب نظر به علت تسلط کافی بر روی حوزه فعالیت خود می توانند به نوعی تسهیل کننده امور باشند.


وی ادامه داد: همچنین به کارگیری نیروی جوان و خلاق یکی از اقدامات دیگری است که ستاد انجام داده است تا از توانمندی این افراد در حوزه انرژی استفاده شود. پس این افراد جوان در کنار افراد متخصص و با تجربه می توانند منجر به استفاده بهتر از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در ستاد شوند تا شاهد اقدامات عملیاتی مناسبی برای حوزه انرژی کشور باشیم.
دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی همچنین بیان کرد: پس به کارگیری نیروی انسانی متخصص یکی از رویکردهایمان بوده که در ستاد انجام شده است. بعد از آن ستاد در نظر دارد با انجام اقداماتی زمینه را برای تبدیل شرکت های کوچک به بزرگ در حوزه فراهم کند. همچنین ارتقای مراکز رشد و ایجاد شتاب دهنده های های مختلف حوزه انرژی یا ارتقاء آنها نیز از فعالیت های مد نظر ستاد است تا به صورت اجرایی در این حوزه ها وارد عمل شود. امروز برگزاری یک نشست، سمینار یا امضای تفاهم نامه نمی تواند برای یک حوزه اقدامی تاثیرگذار باشد بلکه هر یک از این اقدامات باید دستاورد و خروجی مناسبی داشته باشد.


مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به توسعه همکاری های بین المللی در حوزه انرژی گفت: ایجاد زمینه برای همکاری و ارتباط گسترده با مراکز بین المللی سایر کشورها برای انجام اقدامات عملی در دستور کار این ستاد قرار دارد. البته در دوره های گذشته فعالیت و اقدامات خوبی در ستاد انجام شده است و در این دوره نیز سعی بر این است تا خروجی ها برجسته و دیدنی باشد.
مهدی زاده درباره حمایت از طرح ها و پروژه های حوزه انرژی نیز گفت: در اینجا تعدد پروژه مهم نیست بلکه می توان تعداد کمی پروژه را در بازه زمانی کوتاه و ارائه نتایج مطلوب حمایت کرد. در این صورت حمایت از علم و فناوری و دستاوردهای ان در جامعه نیز مشهود است.
انتهای پیام/۲۵