عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

آزمون ورودی پذیرش بهیاری دوره سه‌ساله کار و دانش رشته بهیاری در بوشهر برگزار شد/ گزارش تصویری

علی شهریاری در خصوص تعداد پذیرش دانش‌آموز افزود: با توجه امکانات و فضای موجود هنرستان و عرصه کارآموزی و کارورزی بالینی موجود مطابق هماهنگی‌های قبلی در این آزمون از حداکثر ظرفیت پذیرش که به کمیت و کیفیت آموزش و تعلیم دانش آموزان خللی وارد نکند استفاده خواهد شد.
مسئول هماهنگی و برگزاری آزمون ورودی بهیاری استان بوشهر گفت: نتیجه مرحله اول آزمون، حدوداً تا تاریخ ۲۰ مردادماه و از طریق سایت دانشگاه و به‌صورت اطلاعیه اعلام خواهد شد.
علی شهریاری در مورد نحوه پذیرش در این آزمون افزود: پذیرش این آموزشگاه از بین داوطلبین که دارای مدرک تحصیلی پایه نهم و شرط سنی زیر ۱۹ سال بوده با برگزاری دو نوبت امتحان کتبی و مصاحبه حضوری صورت می‌پذیرد.
مسئول هماهنگی و برگزاری آزمون ورودی بهیاری بابیان اینکه متقاضیان می‌بایست شرایط جسمانی متناسب با شغل و حرفه بهیاری را دارا باشند و صلاحیت علمی لازم را نیز، کسب نمایند گفت: متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که فقط صرف پذیرش و تحصیل در رشته بهیاری متضمن انتصاب شغل بهیاری نیست و در آینده می‌بایست توسط مراکز بهداشتی درمانی و دستگاه‌های ذی‌ربط نظام سلامت با مجوز و طی مراحل آزمون استخدامی و گزینشی اشتغال بکار یابند.
مسئول هماهنگی و برگزاری آزمون ورودی بهیاری بوشهر تصریح کرد: داوطلبان این آزمون، بومی و از سراسر شهرستان‌های استان هستند و با توجه به‌نظام جدید آموزشی باید دارای مدرک پایه تحصیلی نهم باشند.
وی بابیان اینکه امسال از میان داوطلبین پسر و برای تحصیل در هنرستان بهیاری ۱۷ شهریور برازجان پذیرش انجام خواهد شد اظهار کرد: این داوطلبان با ورود به هنرستان بهیاری و موفقیت کامل در طی دروس تئوری و عملی مربوطه بعد از سه سال کامل تحصیلی برابر ضوابط آموزش‌وپرورش دیپلم متوسطه کار و دانش رشته بهیاری اخذ می‌نمایند.
مسئول امور بهیاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به وجود و فعالیت دو هنرستان بهیاری یکی پسرانه و دیگری دخترانه در استان و پذیرش سالانه دانش‌آموز از اول دهه ۷۰ تاکنون و با احتساب اینکه تا اواسط دهه ۷۰ هر دو آموزشگاه در سال باهم پذیرش داشته‌اند این دوره سی و دومین دوره آزمون بوده و قبل از سال ۱۳۷۰ و در دهه ۶۰ نیز آموزشگاه بهیاری در استان فعال و محل آن در مرکز استان و شهر بوشهر بوده است.
مسئول امور بهیاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: اینجانب با توجه به سابقه و توفیق بیست‌وچندساله ای که در همراهی مراکز آموزش بهیاری و افتخار خدمت به آموزش بهیاری در استان بوشهر را داشته‌ام تاثیر فارغ‌التحصیلان این مراکز آموزشی را در بعد شغل برای خانواده و رفع کمبود نیروهای موردنیاز عرصه بهداشت و درمان برای تامین و ارایه خدمات بهداشتی درمانی را بسیار کارآمد و قابل‌توجه میدانم.
وی تصریح کرد: وجود دو آموزشگاه بهیاری و تداوم فعالیت آن‌ها در استان حاصل نگاه ویژه به جایگاه و رویکرد خدمات بهیاری در عرصه نظام بهداشتی درمانی بوده است
انتهای پیام/ م.غ ۱۰۲۳