عمومی | دانشگاه مازندران

بهره‌برداری آزمایشی از طرح‌‌های زباله‌سوز نسل۳ و بیوگاز

بهره‌برداری آزمایشی از طرح‌‌های زباله‌سوز نسل۳ و بیوگاز

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، طرح‌های ساخت زباله‌سوز نسل ۳ و دستگاه تولید بیوگاز از پسماند تر در مقیاس آزمایشگاهی با حضور دکتر یحیی طالبی رستمی معاون توسعه و پشتیبانی، دکتر محمدحسین فاطمی معاون پژوهش و فنّاوری دانشگاه و پروفسور طاهرزاده استاد گروه بازیابی و مدیریت پسماند دانشگاه بوراس سوئد در راستای اجرای« طرح مدیریت سبز » مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه درخصوص بهره‌برداری از طرح‌های فوق گفت: امروزه مدیریت پسماند در کشور و به‌ویژه استان‌های شمالی از اهمیت قابل توجهی برخوردار می‌باشد و پیگیری این امر در دانشگاه مازندران با توجه به جایگاه آن به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان مازندران از اهمیت قابل ملاحظه‌ای در راستای هدفمندی و ماموریت گرایی دانشگاه برخوردار می‌باشد.

دکتر فاطمی افزود: طرح زباله‌سوز نسل ۳ با همکاری دانشگاه مازندران و بنیاد نخبگان استان اجرایی شده و به عنوان یک دستگاه جهت تبدیل زباله‌های جامد به گاز(Waste Gassifier) و تولید انرژی حراتی بدون ایجاد آلودگی زیست محیطی می‌باشد و در صورت صنعتی‌شدن بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات پسماند در استان را حل خواهد نمود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ادامه داد: طرح تولید بیوگاز از زباله تر نیز با همکاری دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی شیمی دانشگاه مازندران اجرا شده و در صورت توسعه آتی قادر به تامین بخشی از گاز مصرفی رستوان دانشگاه از محل پسماند دور ریز آن خواهد بود.

معاونت پژوهش و فنّاوری دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شروع به کار آزمایشی این طرح‌ها، آمادگی لازم در خصوص در اختیار قراردادن تجهیزات فوق به اساتید دانشگاه جهت توسعه، بهبود و بهینه‌سازی آن در قالب طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی وجود دارد.

تصاویر بیشتر

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه های گروهی