عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

انجام سونوگرافی در مطب متخصصان زنان و زایمان ممنوع!

دکتر جنتی مدیر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان گفت: براساس بخشنامه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام سونوگرافی توسط متخصصان زنان و زایمان بدون شرایط ابلاغی ممنوع است.

وی افزود: انجام سونوگرافی به عنوان یک وسیله کمک تشخیصی برای متخصصان زنان  محسوب می شود اما تنها برای متخصصان دارای گواهینامه معتبر از سوی وزارت بهداشت و بدون دریافت تعرفه در همه مراکز درمانی اعم از بیمارستان ها و مطب ها مجاز است.

دکتر جنتی با اشاره به وظیفه این معاونت به عنوان دستگاه ناظر بر فعالیت های درمانی در سطح منطقه تحت پوشش دانشگاه، گفت: در حال حاضر ۲۵۰ مطب متخصص زنان و زایمان در سطح محدوده دانشگاه فعال است که از یک ماه گذشته روند اجرای بخشنامه با حضور کارشناسان نظارتی در مطب پزشکان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مدیر نظارت و اعتباربخشی با اشاره به عدم توجه برخی از پزشکان به این بخشنامه گفت: در مرحله اول بازدید کارشناسان حوزه نظارتی این معاونت، بخشنامه مذکور به اطلاع پزشک می رسد، همچنین به وی برای خروج دستگاه و یا کسب مدرک معتبر تذکر لازم داده می شود. در مرحله بعد پزشکان خاطی به مراجع قانونی معرفی می شوند.

دکتر جنتی با تاکید بر انجام سونوگرافی توسط رادیولوژیست ها کاهش دخالت پزشکان در امور غیرتخصصی عامل مهمی در کاهش خطاهای پزشکی و بهبود وضعیت درمان عنوان کرد و خواستار همکاری پزشکان با اجرای این بخشنامه شد.

انتهای پیام/