عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

در زمینه بیمارستان‌های دوستدار کودک؛ بیمارستان شهید گنجی و مهر برازجان موفق به کسب امتیاز بالاتر از میانگین کشوری شدند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: با توجه به اینکه امتیاز کسب‌شده بیمارستان دوستدار کودک بر اساس اقدامات ده‌گانه باید بالاتر از ۸۰ درصد باشد، در حال حاضر هر دو بیمارستان شهر برازجان از امتیاز مطلوبی در این زمینه برخوردار هستند.
مهندس ماریا خویش دوست افزود: با توجه به نقش تغذیه با شیر مادر در رشد، تکامل و بقای کودکان، پیشگیری از مرگ‌ومیر و عفونت‌های دوران کودکی و نیز پیشگیری از بیماری‌های مزمن در بزرگ‌سالی، تامین سلامت مادر و خانواده، ترویج با شیر مادر تا پایان دوسالگی، تغذیه انحصاری با شیر مادر در ۶ ماه اول عمر، یکی از ارکان و اولویت‌های بهداشتی و پیشگیری محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: تغذیه انحصاری با شیر مادر با اجرای مطلوب و استاندارد ده اقدام در بیمارستان‌های دوستدار کودک ظرف ۱۰ ساعت اول تولد آغاز می‌شود و تداوم آن مستلزم حمایت، مشاوره و کمک به‌موقع گروه پزشکی و پیراپزشکی برای حل مشکلات احتمالی شیردهی، در کنار سایر حمایت‌های قانونی و اجتماعی جامعه است.
کارشناس برنامه شیر مادر شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز گفت: طبق ارزیابی صورت گرفته در سال ۹۶ توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، امتیاز ارزیابی بیمارستان شهید گنجی ۸۳ و مهر برازجان ۵/۸۵ بوده است که از میانگین کشوری (۸۰) درصد بالاتر می‌باشد.
معصومه اسپندار تصریح کرد: آموزش تغذیه با شیر مادر در زمان بارداری توسط مراقبین سلامت و بهورزان یکی از اولویت‌های مهم آموزشی ما در مراکز و خانه‌های بهداشت می‌باشد و بخصوص در سه‌ماهه آخر بارداری آموزش تغذیه انحصاری با شیر مادر و مضرات شیر خشک به مادران باردار آموزش داده می‌شود.
گفتنی است بیمارستان شهید گنجی از سال ۷۵ و بیمارستان مهر برازجان از سال ۹۱ به جمع بیمارستان‌های دوستدار کودک در کشور اضافه‌شده‌اند و هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد از بیمارستان‌های کشور دوستدار کودک هستند.

انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰