عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

برگزاری کمپین خود مراقبتی فردی در دشتستان

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی مسئول برگزاری این کمپین گفت: هدف از برگزاری این کمپین مراقبت و بیماریابی گروه‌های سنی میانسلان و سالمندان منطقه تحت پوشش این مرکز در زمینه بیماری‌های غیر واگیر بوده است.
روح‌انگیز دهقان افزود: کمپین خود مراقبتی فردی با عناوین آموزشی بیماری‌های غیر واگیر، سلامت و امنیت آب و مواد غذایی و مراقبت پزشک برای این گروه برگزار شد.
وی تصریح کرد: کارشناسان مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی، ضمن خون‌گیری (دیابت و چربی) از گروه‌های هدف و مراقبت‌های بهداشتی بر اهمیت اجرای برنامه خود مراقبتی فردی که شامل اعمال اکتسابی، آگاهانه و هدف‌دار که فرد برای خود، فرزندان و خانواده‌اش انجام می‌دهد تا سالم بمانند و از سلامت جسمی و روانی و اجتماعی خود و خانواده خود حفاظت کند تاکید کردند.
سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی گفت: کارشناسان این مرکز از خانواده‌ها خواستند که با مراجعه به مرکز خدمات جامع سلامت منطقه تحت پوشش خود، برای خود و خانواده سفیر سلامت شوند و مسئولیت انتقال مطالب آموخته‌شده در حوزه سلامت و مراقبت فعال از سلامت خود و اعضای خانواده و جامعه را بر عهده بگیرند.
وی همچنین گفت: کارشناس بیماری‌های غیر واگیر، نیز در خصوص خود مراقبتی در بیماری‌های قلبی، عروقی و فشارخون و اختلال چربی‌های خون آموزش‌های لازم را ارائه نمود.
پزشک مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی نیز در این کمپین، بیماران ارجاع شده توسط کارشناسان بهداشتی را ویزیت و ثبت سامانه الکترونیک سیب کرد و توصیه‌های پزشکی و بهداشتی را به گروه‌های هدف در خصوص بیماری‌های غیر واگیر ارایه کرد.
انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰