عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

سرپرست جهاد سلامت دانشگاه: ۶۰۰ بیمار در اردوی جهادی کاروان سلامت ویزیت شدند/ حضور داوطلبانه ۲۰ دانشجو در مناطق محروم

سرپرست جهاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اردوی جهادی کاروان سلامت در حوزه های درمانی، فرهنگی و آموزشی به صورت رایگان در مناطق محروم در خدمت مردم است و سعی شده بهترین خدمات را به محرومان ارائه دهد.

دکتر مهرداد زینلیان، با اشاره به راه اندازی اردوی سلامت در مناطق محروم شرق اصفهان اظهار کرد: طرح اردوی جهادی در سه حوزه درمانی، فرهنگی و آموزشی به مدت دو روز در منطقه جرقویه علیا در شهر حسن آباد برگزار شد تا بتواند مرهمی هر چند کم به زخم مردم محروم باشد.
وی با بیان اینکه سعی ما ویزیت حداکثر بیماران است، افزود: در بخش درمان که توسط پزشکان متخصص انجام می شود، بحث غربالگری بیماری های مزمن و ویزیت های تخصصی مورد نیاز انجام خواهد شد و سعی شده حدود ۶۰۰ بیمار توسط پزشک ویزیت و ۴۰۰ نفر در طرح غربالگری شرکت کنند.
سرپرست جهاد سلامت دانشگاه گفت: تیم درمانی شامل متخصص ژنتیک، داخلی، طب اورژانس، دندانپزشکی و انجام غربالگری بیماری ها توسط دانشجویان پزشکی و اقدامات پرستاری است و ۲۰ نفر دانشجو در این قسمت انجام وظیفه می کنند.
وی با بیان اینکه هدف ما آموزش سبک زندگی سالم به مردم است، تصریح کرد: در بخش آموزش، موضوع آموزش سلامت و سبک زندگی توسط مشاوران خانواده و همچنین مشاوره تحصیلی جهت دانش آموزان انجام می شود.

سرپرست کانون سلامت در ادامه با اشاره به بحث فرهنگی اذعان کرد: موضوع فرهنگی این اردو توسط مشاوران و عوامل مربوطه در مکان های فرهنگی (مساجد، محافل قرآنی، مدارس، کانون های فرهنگی) و همچنین اجرای برنامه های شاد برای خردسالان انجام شد.

وی در ادامه افزود: این طرح حدود دو سال و نیم در استان اصفهان آغاز به کار کرده است و هر ماه یک اردوی جهادی در مناطق محروم برای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم به صورت رایگان برپا می شود و این اردو سی امین اردوی جهادی می باشد.
دکتر زینلیان تاکید کرد: دانشجویان و پزشکان شرکت کننده در این طرح به صورت داوطلبانه حضور دارند.
سرپرست کانون جهاد سلامت دانشگاه گفت: اردوی جهادی کاروان سلامت در حوزه های درمانی، فرهنگی و آموزشی به صورت رایگان در مناطق محروم در خدمت مردم است.
قابل ذکر است این اردوی جهادی به همت کانون جهاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با همکاری نهادهای دولتی منطقه جرقویه علیا برگزار گردید.