عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

اجتماعی شدن سلامت، نیازمند همکاری‌های بین بخشی است

دکتر حیدر عزیزنژاد در اولین مجمع سلامت شهرستان جم افزود: حداکثر ۲۵ درصد از عوامل موثر بر سلامت، در اختیار وزارت بهداشت و ۷۵ درصد در اختیار مردم و دستگاه‌های اجرایی است.
وی تصریح کرد: سلامت یک حوزه چندجانبه است و عوامل و مولفه‌های فراوانی در تامین آن دخالت دارند که بهداشت و درمان، کلیه دستگاه‌های اجرایی و مردم به‌عنوان سه ضلع مثلث سلامت به شمار می‌روند.
این مقام مسئول اظهار داشت: تامین سلامت، در ابتدای امر بر عهده خود فرد می‌باشد که می‌تواند با انتخاب سبک مناسب زندگی قدمی بزرگ در تامین سلامت بردارد.
دکتر عزیزنزاد بابیان اینکه برگزاری مجمع سلامت پیرو تاکید وزارت بهداشت بر اجتماعی شدن سلامت است، اضافه کرد: اجتماعی شدن سلامت با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی محقق می‌گردد.
قائم‌مقام رییس دانشگاه در امور مشارکت‌های اجتماعی بیان داشت: بر اساس سند جامع سلامت کشور، ایران باید تا سال ۱۴۰۴ در بین ۲۲ کشور حوزه خاورمیانه، در حوزه سلامت در رتبه نخست قرار گیرد که این امر در گرو تلاش هر سه ضلع مثلث سلامت می‌باشد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم، اولین مجمع سلامت شهرستان جم با حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و مسئولین ارشد شهرستان جم در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.


انتهای پیام/ ا.پ ۳۰۲۰