عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری جلسه آموزشی سوپروایزرهای کنترل عفونت بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در معاونت درمان

گالری عکس

در این جلسه که روز یک شنبه ۷ مرداد ۹۷  با هماهنگی هادیپور کارشناس مسئول کنترل عفونت معاونت درمان برگزار شد، دکتر سیفی هیئت علمی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره ) و طراح نرم افزار نظام مراقبت عفونت بیمارستانی ، دکتر صداقت عضو هیئت علمی وکمیته کنترل عفونت دانشگاه و سوپروایزرهای کنترل عفونت بیمارستان های دولتی تحت پوشش حضور داشتند.
ابتدا هادی پور، کارشناس مسئول کنترل عفونت ضمن  قدردانی از زحمات سوپرویزهای کنترل عفونت بیمارستان‌های تابعه، هدف از برگزاری جلسه آموزشی را اصلاح مخرج کسرها در نرم افزار کنترل عفونت عنوان کرد.
ذکتر سیفی، عضو هیئت علمی دانشگاه در ابتدا خلاصه ای از تعاریف کنترل عفونت را ارائه و  عملیات های آماری را که شامل بخشهای متفاوت من جمله تعیین فراوانی عفونت بیمارستانی، بروز عفونت بیمارستانی بر اساس بیمار روز و ایزار روز ، بررسی اپیدمیولوژی میکروبی عفونت بیمارستانی، الگوی مقاومت میکروبی و .... را مورد بحث و بررسی قرار داد و در نهایت امارهایی از سازمان بهداشت جهانی و طریقه محاسبه عفونت بیمارستانی در کشورهای اروپایی ارائه کرد.
وی همچنین خاطرنشان کرد ما در حال حاضر با تعاریف جدید در نرم افزار نه تنها از کشورهای اروپایی عقب نیستیم و حتی در برخی موارد اقدامات موثرتری هم برداشته شده است.
در ادامه دکتر صداقت ضمن قدردانی از زحمات سوپروایزرها از اینکه تاکنون تغییرات و گام‌های موثری برای بیماریابی و اصلاح مخرج کسر برای محاسبه میزان عفونت بیمارستانی برداشته شده ابراز خرسندی کرد و اظهار امیدواری کرد با توجه به اصلاح مخرج کسرها بتوانیم آمارهای صحیح و مداخلات درستی در حوزه عفونتهای بیمارستانی داشته باشیم.
عکس و خبر: باهو