عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

ثبت نام عتبات دانشگاهیان آغاز شد

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آغاز نام نویسی نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از امروز تا ۱۴ مرداد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی،حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: نام نویسی نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از امروز آغاز شده و تا ۱۴ مردادماه ادامه دارد.

وی گفت: ظرفیت این دوره از اعزام به عتبات ۸۰۰۰ نفر و در قالب ۱۸۶ کاروان می باشد که از این تعداد ۱۱۶ کاروان به صورت هوایی و ۷۰ کاروان به صورت زمینی اعزام خواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا فقیهی با اشاره به اینکه قرعه کشی این دوره از اعزام ها در ۱۵ مرداد ماه انجام خواهد شد، تاریخ اولین اعزام را ۲۴ مرداد اعلام کرد و افزود: اعزام ها تا اول آبان ماه ادامه دارد و ۳ روز قبل از اربعین به پایان می رسد.
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خاطرنشان کرد: ویژگی این دوره برگزاری در ایام تابستان و فراغت بال دانشگاهیان و نیز همزمانی با ایام عرفه، محرم، عاشورا و غدیر است.
حجت الاسلام فقیهی افزود: همچنین در این دوره برای نخستین بار دانشجویان دانشگاه های بزرگ به صورت دانشگاهی و همراه با دیگر دانشجویان دانشگاه خود اعزام خواهند شد.
وی از تخصیص وام بانک ملت به صورت قرض الحسنه و با سود ۴ درصد به زائران خبر داد و گفت: مبلغ این وام برای اعزام هوایی ۲ میلیون تومان و برای اعزام زمینی ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه اخذ مجوز خروج از کشور برای افرادی که باید خدمت نظام وظیفه را بگذرانند با هماهنگی اداره نظام وظیفه انجام شده است، علت تاخیر در ثبت نام های این دوره را روشن نبودن سیاست های ارزی عنوان و تصریح کرد: دولت موافقت کرده تا با نرخ مصوب و توافق شده در اختیار عتبات قرار گیرد؛ در این دوره افزایش قیمت ارز نخواهیم داشت.
فقیهی مبلغ وام صندوق رفاه در این دوره و نیز دوره قبل را ۱.۵ میلیون تومان اعلام کرد.