عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مسئول اورژانس ۱۱۵ تنگستان: در سال گذشته ۸ عملیات موفقیت‌آمیز احیاء قلبی ریوی در شهرستان تنگستان داشته‌ایم

حسین آردن افزود: این نشان از سرعت عمل و دانش علمی و عملی اورژانس ۱۱۵ می‌باشد و این تجربیات را باید به‌تمامی پرسنل درگیر در این عملیات در مراکز درمانی انتقال دهیم.
وی تصریح کرد: احیای قلبی ریوی شامل عملیات پزشکی _ اورژانسی است که برای بیمارانی که دچار ایست قلبی و به دنبال آن ایست تنفسی شده‌اند انجام می‌شود و انجام آن از اهمیت بالایی برای بهبود بیمار تا حضور اورژانس در محل حادثه برخوردار است.
مسئول اورژانس ۱۱۵ تنگستان خاطرنشان کرد: مراحل عملیات احیا شامل، باز کردن مسیر هوایی، ماساژ قلبی و تنفس مصنوعی است که همه مراحل باید در کمترین زمان ممکن انجام شود تا شانس برگشت بیمار افزایش یابد.
آردن در ادامه بیان داشت: پزشکان، پرستاران و بهیاران باید به‌خوبی بتوانند عملیات احیاء را در مراکز خدمات جامع سلامت و مراکز درمانی انجام دهند و تنها راه‌کار انجام موفقیت‌آمیز احیا در هنگام برخورد با بیماران این‌چنینی، با برگزاری مستمر جلسات آموزشی احیاء قلبی ریوی میسر است.
گفتنی است جلسه آموزشی احیای قلبی ریوی ویژه پزشکان، پرستاران و بهیاران در رده پایه و پیشرفته در شبکه بهداشت و درمان تنگستان برگزار شد و شرکت‌کنندگان با نحوه مداخله و اجرای سیکل احیای ایست قلبی _ ریوی آشنا شدند.

انتهای پیام/ ن.ا ۳۰۱۰