کارگاه مهارت های ارتباطی ویژه اساتید دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
اساتید دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در کارگاه مهارت های ارتباطی که به همت معاونت فرهنگی دانشجویی این دانشگاه برگزار شد گرد هم آمدند .
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی، آزاده محولاتی رئیس اداره مشاوره و سلامت روان با بیان اینکه توانایی برقراری ارتباط درست یک مهارت است گفت: هیچ فردی با چنین مهارتی به دنیا نمیآید، بلکه افراد در طی دوران زندگی بهتدریج این مهارت را میآموزند. افرادی موفقترند که بتوانند کمبودهای خود را در این زمینه شناخته و در جهت رفع آنها و یادگیری روشهای بهتر اقدام کنند. از آنجائیکه بیشتر سو تفاهم هایی که بین دانشجو و اساتید پیش می آید، از عدم شناخت دانشجو و درک نشدن پیام های اساتید به عنوان فرستنده ناشی میشود؛ استفاده از مهارتهای ارتباطی جهت برقراری ارتباط موثر می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات دانشجویان باشد.
در این کارگاه مهارت هایی همچون توجه به ابعاد فرهنگی، چگونگیِ شروع صحبت، نحوه جمله بندی، زمان بندیِ ارتباط کلامی، ملاحظات موقعیّتی، چگونگیِ جمع بندی و ختم ارتباط و روشهای گوش دادن فعال همچون، بازخورد دادن، همدلی، سوالات مناسب، انعکاس احساس، انعکاس محتوا، اصیل بودن، رازداری و عدم قضاوت گری، به علاوه در نظر گرفتن اجزای غیرکلامی ارتباط همچون حفظ تماس چشمی، تکان دادن سر، لبخند و نشان دادن علاقه، متمایل شدن به سمت گوینده، استفاده از تن صدای متناسب با پیام آموزش داده شد.
اساتید دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در کارگاه مهارت های ارتباطی که به همت معاونت فرهنگی دانشجویی این دانشگاه برگزار شد گرد هم آمدند .
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی، آزاده محولاتی رئیس اداره مشاوره و سلامت روان با بیان اینکه توانایی برقراری ارتباط درست یک مهارت است گفت: هیچ فردی با چنین مهارتی به دنیا نمیآید، بلکه افراد در طی دوران زندگی بهتدریج این مهارت را میآموزند. افرادی موفقترند که بتوانند کمبودهای خود را در این زمینه شناخته و در جهت رفع آنها و یادگیری روشهای بهتر اقدام کنند. از آنجائیکه بیشتر سو تفاهم هایی که بین دانشجو و اساتید پیش می آید، از عدم شناخت دانشجو و درک نشدن پیام های اساتید به عنوان فرستنده ناشی میشود؛ استفاده از مهارتهای ارتباطی جهت برقراری ارتباط موثر می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات دانشجویان باشد.
در این کارگاه مهارت هایی همچون توجه به ابعاد فرهنگی، چگونگیِ شروع صحبت، نحوه جمله بندی، زمان بندیِ ارتباط کلامی، ملاحظات موقعیّتی، چگونگیِ جمع بندی و ختم ارتباط و روشهای گوش دادن فعال همچون، بازخورد دادن، همدلی، سوالات مناسب، انعکاس احساس، انعکاس محتوا، اصیل بودن، رازداری و عدم قضاوت گری، به علاوه در نظر گرفتن اجزای غیرکلامی ارتباط همچون حفظ تماس چشمی، تکان دادن سر، لبخند و نشان دادن علاقه، متمایل شدن به سمت گوینده، استفاده از تن صدای متناسب با پیام آموزش داده شد.