عمومی | پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله

رییس شورای شهر تهران از پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و نیز آزمایشگاه پیشرفته مهندسی زلزله بازدید نمود

رییس شورای شهر تهران از پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و نیز آزمایشگاه پیشرفته مهندسی زلزله بازدید نمود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه؛ در روز چهارشنبه ٦ دیماه ١٣٩٦ مهندس محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای اسلامی شهر تهران به همراه جمعی از اعضای شورا (آقایان دکتر الویری، دکتر مسجدجامعی، دکتر فراهانی) و دکتر نظری پور رییس مرکز پژوهش‌های شورا، از آزمایشگاه پیشرفته مهندسی زلزله در دست احداث پژوهشگاه، واقع در سوهانک بازدید بعمل آوردند. در این بازدید دکتر کارن خانلری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز حضور داشتند.

ابتدا دکتر محمد کاظم جعفری رئیس پژوهشگاه، ضمن تشکر از حضور ایشان و همراهانشان، خاطر نشان ساخت که ساخت این آزمایشگاه، نقش کلیدی در ارتقای توان علمی کشور و تبدیل کشور به قطب منطقه ای تحقیقات و فنّاوری در حوزه مهندسی زلزله، خواهد داشت. در ادامه نیز دکتر مرتضی بسطامی رئیس دفتر فنی و طرح های عمرانی پژوهشگاه، ضمن تاکید بر جایگاه فراملی این آزمایشگاه، به تشریح روند عملیات اجرائی پروژه پرداخت.

در ادامه بمنظور آشنایی با اهداف، ماموریت ها و آخرین دستاوردهای پژوهشگاه مدعوین در ساختمان مرکزی پژوهشگاه واقع در فرمانیه حضور یافتند. در این راستا آخرین وضعیت زمین لرزه های اخیر رویداده در منطقه ملارد، اثرات احتمالی آن بر روی گسل های تهران و نتایج آخرین تحلیل های صورت گرفته توسط پژوهشگاه، بر روی وضعیت لرزه خیزی تهران(با تاکید بر زمین لرزه های اخیر رویداده)، ارائه و تشریح گردید.

در انتها مدعوین از بخش های دیگر پژوهشگاه شامل شبکه لرزه نگاری باند پهن کشور، آزمایشگاه های سازه و ژئوتکنیک و همچنین کتابخانه و مرکز اسناد بازدید کردند.