عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

نشست هم اندیشی مسئولان و اساتید ستاد ازدواج دانشجویی استان خراسان رضوی

نشست هم اندیشی مسئولان و اساتید ستاد ازدواج دانشجویی استان خراسان رضوی با هدف بررسی و تدوین سرفصل های پیشنهادی و بهره گیری از نظرات اساتید و کارشناسان در حوزه ازدواج و خانواده، در محل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در ابتدای این نشست رییس ستاد ازدواج دانشجویی استان به اهمیت مقوله‌ی ازدواج و تشکیل خانواده از منظر دینی اشاره و با بیان اینکه، این موضوع یکی از شاخص های سلامت در روابط اجتماعی و مباحث جمعیتی محسوب می شود افزود: در هر یک از این موضو عات ( روابط اجتماعی و مباحث جمعیتی ) چنانچه بنا باشد رشد سالمی برای جوامع اتفاق بیفتد، قطعا در قالب ازدواج محقق خواهد شد.

دکتر طباطبایی از فعالیت های ستاد ازدواج دانشجویی در ۱۵ سال گذشته و فعال شدن مجموعه های مشابه آن در سطح کشور نیز به عنوان گامی مثبت در حوزه‌ی ازدواج و خانواده یاد کرد و ضمن نام بردن از مراکز " خشت اول" و " مهر ماندگار " به عنوان مجموعه های تازه تاسیس در ذیل ستاد ازدواج دانشجویی استان خراسان رضوی، اضافه کرد: با توجه به ارائه مباحثی همچون "دانش خانواده و جمعیت" در فضای دانشگاه ها، ستاد ازدواج دانشجویی بدنبال ارائه مباحث تکمیلی به دانشجویان است که ضمن پوشش دادن مباحث آموزشی از موازی کاری و ارائه مطالب تکراری جلوگیری شود.

وی با قدردانی از همکاری اساتید و کارشناسان ستاد ازدواج دانشجویی استان، از آنان به عنوان سفیران این ستاد در حوزه ازدواج یاد کرد و از ایشان خواست نکات، مشکلات و نقایص احتمالی موجود در فرایند همکاری را  به مسئولان ستاد منعکس سازند.

حضور ۱۲ هزار مخاطب، در ششمین جشنواره مسیر خوشبختی

در ادامه این نشست، حجت الاسلام مجیدی بیلندی مدیر ستاد ازدواج دانشجویی به ارائه گزارشی کوتاه از برگزاری برنامه های ششمین جشنواره مسیر خوشبختی پرداخت و افزود: برنامه های آموزشی این جشنواره در قالب ۷ همایش در بخش های مجردین، متاهلین و والدین و با حضور ۲۰ تن از اساتید مجرب در حوزه ازدواج و خانواده برگزار گردید که طبق آمار، حدود ۱۲ هزار نفر در قالب ۴۴۰ ساعت آموزش های لازم را فرا گرفتند.

" مهر ماندگار" ؛ مرکز خدمات مشاوره ای در حوزه زوجیت

مدیر مرکز " مهر ماندگار " نیز، کلیاتی از خدمات مشاوره ای این مرکز را تشریح و در عین حال گفت: با توجه به محدود بودن میزان ساعات خدمات مشاوره ای در حوزه ازدواج و مهارتهای زندگی؛ که بین ۱ تا ۱.۵ساعت می باشد اثر بخشی آموزش های ارائه شده نیز پایین بوده و امیدواریم با افزایش این زمان به ۶ ساعت، فرصت بیشتری در اختیار زوجین جهت کسب آموزش های لازم قرار گیرد.

غلامی مقدم در خصوص محتوای آموزشی ارائه شده در این مرکز نیز گفت: مباحث مختلفی از جمله" خود آگاهی، چیستی خانواده، اصل رابطه زوجیت، بنیان های روانی زن و مرد، نقش والدین و مدل های ارتباطی با آنان و ... در قالب جلسات ۲ تا ۲ ساعت ۴۵ دقیقه برگزار میشود و بر خلاف برنامه های ستاد ازدواج دانشجویی که قشر مجردین را نیز پوشش می دهد، این مرکز منحصرا ارائه دهنده خدمات به زوجین خواهد بود.

پرسشنامه، از جمله شیوه های عملیاتی در آموزش است

دکتر مدرس غروی، دبیر علمی ستاد ازدواج دانشجویی استان هم در این نشست، پیشنهاد ارایه‌ی محتواهای آموزشی در قالب پرسشنامه را به عنوان یکی از شیوه های عملیاتی آموزش مطرح و اظهار داشت: با توجه به فراگیری ابزارهای رسانه ای و حضور پررنگ افراد در فضای مجازی، می توانیم از این ظرفیت جهت ارائه محتوای آموزشی و دریافت بازخوردها بهره گیری کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین، از اساتید و کارشناسان حاضر در جلسه خواست، بر اساس نظرات و پیشنهادات ارائه شده در این نشست، پنج مورد از محتواهای آموزشی در بحث ازدواج و خانواده را بر حسب اولویت و بصورت مکتوب به ستاد ازدواج دانشجویی ارائه نمایند تا پس از ارزیابی و گزینش نهایی در قالب پرسشنامه در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

{jcomments on}