عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

جوان گرایی و استفاده از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی از اولویت های مورد نظرم بود / ارتقا سطح بهداشت و درمان استان با افزایش همکاری های بین بخشی/۴۰ پروژه بهداشتی و درمانی در سالجاری افتتاح می شود


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: جوان گرایی و استفاده از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی از اولویت های مورد نظرم بود که با توجه به اهمیت آن در دولت تدبیر و امید نیاز به این مهم حس می شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر اورنگ ایلامی افزود: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با انتصاب سرپرست معاونت آموزشی این دانشگاه از ظرفیت بانوان و انتصاب معاون توسعه و پشتیبانی از ظرفیت جوان گرایی این اولویت را محقق کرده است.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل داده اند، ابراز داشت: استفاده از توانایی های بانوان در پست های مدیریتی برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج محقق شد.

دکتر ایلامی انگیزه، تلاش و پویایی را از اصلی ترین ویژگی های جوانان عنوان و ادامه داد: استفاده از ظرفیت جوانان سبب خلاقیت، نوآوری و منشا اثر شدن فعالیت ها می شود.

وی استفاده از توانایی های آنان علی رغم بی تجربه گی را گام موثری به جهت پویایی و انگیزه فعالیت اعلام و اضافه کرد: استفاده از نیروی جوان از اصلی ترین نیاز های جامعه محسوب می شود.

پیشرفت مطلوب پروژه های بهداشتی درمانی در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت های خود، پیشرفت پروژه های سایر مراکز بهداشت و درمانی استان را مطلوب گزارش کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی بیمارستان بهمئی ۶۰ درصد و ۵۰ درصد از اعتبارات بیمارستان های چرام و لنده از طرف بنیاد برکت تامین و مابقی از طرف وزارت بهداشت پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعتبارات لازم از محل توازن و سازمان برنامه و بوجه کشور در جهت اجرای پروژه های پاتاوه و سی سخت در نظر گرفته شده  و تلاش مجموعه دانشگاه نیز تخصیص اعتبارات مورد نیاز جهت این پروژه ها است.

وی اهمیت مطالعات ساختاری و فیزیکی در جهت احداث مراکز درمانی در فضای مناسب جهت دسترسی آسان مردم آن منطقه و زیر ساخت ها را از دیگر فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد.

ارتقا سطح بهداشت و درمان استان با افزایش همکاری های بین بخشی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: افتتاح خانه بهداشت جو بریز بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد از نمونه همکاری های بین بخشی سپاه فتح پاسداران، بانک انصار و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بوده که موجب افزایش و ارتقا سطح بهداشت و درمان مناطق کمتر برخوردار می شود.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد اعتبارات این پروژه با همکاری بانک انصار و سپاه فتح استان و مابقی از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت تامین شده است.

دکتر ایلامی اضافه کرد: اتمام ساختمان فیزیکی مرکز جراحی محدود در مرکز استان، احداث پلی کلینیک تخصصی در شهرستان گچساران و اجرای ۲ پروژه بهداشت و درمانی از دیگر فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی استان در جهت افزایش فضای درمانی بوده است.

وی نیاز مردم به خدمات بهداشتی و درمانی را لازمه ارتقا سطح سلامت دانست و یادآور شد: با توجه به نیاز همشهریان در برخی مناطق استان، تعداد پرسنل و کادر درمانی از تعداد مصوب شده بیشتر و عملکرد آنان به صورت شبانه روزی گزارش می شود.

۴۰ پروژه بهداشتی درمانی در سالجاری افتتاح می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد افتتاح و بهره برداری ۴۰ پروژه بهداشت و درمانی دانشگاه خواهیم بود.

دکتر ایلامی افزود: افتتاح و بهره برداری از این ۴۰ پروزه در مناسبت های مختلف همچون هفته دولت و دهه فجر صورت خواهد گرفت که در نوع خود کاری بزرگ و ستودنی به شمار می آید.

وی در خصوص افتتاح بیمارستان های ۲۹۲ تختخوابی یاسوج و ۳۲ تختخوابی باشت که از مهمترین برنامه های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است، تصریح کرد: هم اکنون در مرحله تجهیز این دو بیمارستان هستیم که با پیگیری های انجام شده در وزارت بهداشت و هیات امنای ارزی بخشی از تجهیزات تامین و به استان ارسال شده است.

دکتر ایلامی با اشاره به اینکه تلاش های زیادی در زمینه تامین اعتبار در جهت افتتاح و بهره برداری پروژه های بهداشت و درمانی شده، اذعان نمود: افتتاح و بهره برداری از خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت، پایگاه های بهداشتی، بیمارستان های ۳۲ تختخوابی و خانه های پزشک، نتیجه پیگیری و تلاش های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در طرح تحول نظام سلامت بوده است.

وی در پایان وجود نیروی متخصص را از اصلی ترین اساس ارائه خدمان بهداشتی و درمانی مطلوب به مردم عنوان و اظهار کرد: وجود مراکز درمانی بدون حضور نیروی متخصص عملا کاری بیهوده محسوب  می شود که تقاضا ما از وزارت بهداشت تامین نیروی انسانی متخصص در جهت ارائه خدمات درمانی مطلوب است.۱۵_۱۴۲-۶