عمومی | بنیاد ملی نخبگان

اساتید دانشگاهی در عرصه تجاری‌سازی مشارکت کنند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم اندیشی اجتماع نخبگانی استان چهارمحال‌وبختیاری با روسای مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان، رئیس و اعضاء کمسیون آموزش‌و‌تحقیقات مجلس‌شورای‌اسلامی و با حضور  استاندار چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد.

در این نشست، اقبال عباسی؛ استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم تقیت ارتباط دانشگاه و صنعت، گفت: این موضوع یکی از چالش‌های اساسی استان است.

وی با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ کارآفرینی و اشتغال‌زایی، افزود:
کم‌توجهی به رشته‌های کارآفرینی، تاخیر در فرآیند تبدیل ایده به کالا و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی، از مشکلاتی است که برای رسیدن به توسعه پایدار باید رفع شوند.

عباسی بهره‌گیری از توان بخش‌خصوصی برای تامین نیازمندی‌های حوزه آموزشی استان را از راهکارهای مهم در تسهیل روند پیشرفت علمی دانست و اظهار داشت: مشارکت‌جویی اعضای هیئت‌علمی در فعالیت‌های فناورانه و تجاری‌سازی و بهره‌گیری از توان علمی برای حل بحران‌هایی از قبیل بحران اشتغال و آب، باید به عنوان اولویت استان مطرح شود.

مجتبی بنیادیان؛ رییس بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد، خاطرنشان کرد: بنیاد نخبگان استان علاوه بر وظایف ذاتی خود شناسایی، هدایت و حمایت از استعدادهای برتر، توانسته است با کمک مراکز آموزش‌عالی، مراکز رشد و پارک علم‌و‌فناوری، در نهادینه کردن فرهنگ علم و فناوری و ایجاد اکوسیستم کارآفرینی نقش برجسته‌ای را ایفا کند.

وی در پایان افزود: بنیادهای نخبگان استانی با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در ارتباط با ظرفیت‌ها و یا مشکلات منطقه‌ای، توانسته‌اند به خوبی نقش اتاق فکر را ایفا کرده و به تزریق تفکر نخبگانی به بدنه اجرایی استان کمک کنند.