عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

دکتر خاوازی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی : جذب مشارکت مسوولان شهرستان به ویژه فرمانداران در اجرای موفق فعالیت های تحقیقی ضروری است

دکتر خاوازی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی :

جذب مشارکت مسوولان شهرستان به ویژه فرمانداران در اجرای موفق فعالیت های تحقیقی ضروری است

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی، دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورز در گردهمایی منطقه ای محققین معین منطقه سه کشور که به منظور تبیین فعالیت های انجام شده، بررسی چالش های موجود و طرح راه کارهای قابل اجرا ، روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۷ با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان تحقیقات، رئیس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، روءسای سازمانها و مراکز تحقیقاتی استانهای آذربایجان شرقی ، غربی، اردبیل، کردستان، قزوین و زنجان و نیز محققین معین منطقه سه کشور در تبریز برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: به کارشناسان پهنه به عنوان ارکان اصلی و مدیران آینده بخش کشاورزی نگاه می شود .

وی بر لزوم مستندسازی فعالیت های تحقیقی صورت گرفته در عرصه تولید تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: محققان نباید خود را گرفتار مرزبندی های مسوولیتی و اداری کنند، بلکه برای نتیجه گیری لازم محقق باید مروج باشد و در صحنه تولید حضور یابد . دکتر خاوازی طرح نظام نوین ترویج را در جهت ساختارشکنی های گذشته مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: با تجهیز مراکز تحقیق به وسایل نقلیه مناسب، درصدد تسهیل حضور محققان در عرصه تولید هستیم .

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه تاکنون از تحقیقات در زمینه جنگل و آبخیزداری غفلت شده است، گفت: امسال کارگروه جنگل و مرتع در سازمان تحقیقات راه اندازی می شود تا فعالیت در این حوزه متشکل شود .

وی با اشاره به اینکه آموزش بهره برداران از رویکردهای اساسی سازمان است، تصریح کرد: سعی خواهیم کرد نظام نوین ترویج با شاخ و برگ و عمق بیشتری اجرا شود .

دکترخاوازی با بیان اینکه گاهی در تحقیقات شاهد انحراف هستیم، آفت شکنی را ضروری دانست و افزود: نیازمند پژوهش های بنیادی در موسسه های تحقیقی هستیم و از اجرای طرح های تحقیقی متعدد در یک زمینه در موسسه های مختلف جلوگیری می شود .

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: مراکز تحقیقات باید برای مشکلات بخش کشاورزی چاره علمی کنند برای حوادث غیرمترقبه همچون خشکسالی، سرمازدگی و سیل و طوفان ، باید مراکز تحقیقاتی برنامه داشته باشند .

روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی