عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

امضا توافق نامه همکاری در رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری با سازمان بیمه سلامت

معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت از امضای توافق‌نامه همکاری تخصصی بین وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت برای رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری بصورت پایلوت در استان اصفهان خبر داد.

مهندس علی اصغر قائمی، معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت درباره اهداف این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه جهت رسیدگی الکترونیکی اسناد بیمه ای بستری و پس از آن سرپایی و تولید صورت حساب الکترونیکی و حذف اسناد کاغذی در فرآیند رسیدگی الکترونیکی اسناد، ایجاد بستر مبادله الکترونیکی اطلاعات خدمات ارائه شده به بیمه شدگان بستری در مراکز ارائه دهنده خدمت، تنظیم هوشمند اسناد به طوری که حداقل نیاز به رسیدگی دستی را داشته باشد، بین سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت امضا شده است.
وی افزود: جلوگیری از تولید اطلاعات الکترونیکی تکراری در مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت، مدیریت اطلاعات و رصد آن به منظور مدیریت هزینه در ارائه خدمات سلامت و شفاف سازی خدمات ارائه شده توسط سازمان بیمه سلامت از جمله دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

دکتر سید محمود تارا، مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت نیز درباره این تفاهم نامه گفت: وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت به این همگرایی رسیدند که بحث سلامت الکترونیک یک ضرورت است و چندین تجربه در این زمینه در کشور انجام شده که یکی از تجربه های با ارزش در استان اصفهان بوده و امیدواریم بستر لازم برای اجرای این تفاهم نامه در کل کشور نیز ایجاد شود.

خانم دکتر طاهره چنگیز، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز الکترونیک شدن خدمات را منجر به افزایش شفافیت، دقت، صحت و سرعت دانست و گفت: الکترونیک شدن فرآیندها، هدف نیست؛ بلکه رسیدن به دقت، صحت و شفافیت فرآیندها هدف می باشد و در واقع الکترونیکی شدن یک ابزار است که می تواند ما را سریع تر و ارزان تر به این هدف برساند.
خانم دکتر چنگیز اظهار کرد: دانشگاه هیچ وقت نقطه مقابل بیمه سلامت نبوده و همیشه سعی بر ایجاد همکاری و تعامل سازنده با اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان را داشته و این روند ادامه خواهد داشت.
گفتنی است امضای این تفاهم نامه با حضور دکتر سید محمود تارا مدیر کل دفتر آمار و فناوری اطلاعات به نمایندگی از وزارت بهداشت، مهندس علی اصغر قائمی، معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت به نمایندگی از این سازمان و دکتر طاهره چنگیز، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکتر حسین بانک، مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان انجام شد.