عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

دومین همایش خانواده MS شهرستان فسا به همت انجمن ام اس کوثر و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار شد

به گزارش وب دا؛ بمناسبت دهه کرامت مراسم جشن و گردهمایی بیماران ام اس به همت انجمن ام اس شهرستان و با همکاری حوزه امور اجتماعی  دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار گردید.
در این مراسم که بیماران ام اس و خانواده های ایشان از شهرستان فسا و بیمارانی از شهرهای شرق استان و چهره های برجسته شهرستان حضور داشتند ،  آقای رضوی مدیر انجمن ام اس فسا گزارشی از فعالیتها و اقدامات انجمن ارایه نمودند.
در ادامه دکتر علی اصغر خالقی رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های آقای رضوی مسوول انجمن ام اس شهرستان فسا، گفت: بیماری ام اس به لطف دانش پزشکی کشف شد و امروز این امید را به شما می دهم که از جمله بیماریهایی است که بی نهایت در جامعه علمی دنیا در موردش کار و تحقیق می کنند و شما انشاء الله خواهید دید که اتفاقات خیلی خوبی در یکی دو دهه آینده در زندگی تان رخ خواهد داد.
دکترخالقی ضمن توصیه به بیماران ام اس در خصوص مصرف داروها و رعایت دستورات پزشک، پیشگیری از چاقی و مصرف کم نمک، تاکید کرد: مهمتر از همه تغییر و اصلاح سبک زندگی و تغذیه مناسب است و توصیه موکد برای شما این است که شاد باشید و سعی کنید به محیط ها و افکار ملتهب وارد نشوید.
ریاست دانشگاه با تاکید بر اینکه تامین داروهای بیماران خاص در اولویت است، گفت: با توجه به شرایط موجود کشور، داروی بیماران خاص و ام اس مساله و دغدغه اصلی ما می باشد و تمام تلاش ما بعنوان تولیت سلامت شهرستان بر این است که مشکلی درخصوص تامین دارو نداشته باشیم و انشاء الله از این دوران نیز بسلامت گذر خواهیم کرد.
دکترخالقی با اشاره به برگزاری همایش فرهیختگان فسایی مقیم تهران در اردیبهشت ماه سال جاری و تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین فسایی داخل و خارج کشور، گفت: امید است بتوانیم ظرفیت خیرین بزرگوار را به سوی حوزه سلامت و بخصوص رفع مشکلات بیماران خاص هدایت نماییم.
آقای مجتبی ذوالقدر قائم مقام ریاست در امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن تشکر از این اقدام ارزشمند گفت : امیدواریم با اطلاع رسانی و ارتقاء سطح معلومات عمومی و تغییر در سبک زندگی ، شاهد کاهش و توقف مبتلایان به ام اس باشیم.
ذوالقدر افزود : ما بعنوان دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن حمایت همه جانبه از سمن های مرتبط با حوزه سلامت در تلاشیم تا انشاء ا... با احداث مرکز جامع بیماران خاص گام موثری برای بهبود و کاهش عوارض عزیزان برداریم.
قائم مقام ریاست در امور اجتماعی دانشگاه از تلاش و رایزنی با ریاست انجمن ام اس کشور برای رسیدگی به بیماران شهرستان فسا خبر داد .
گفتنی است برگزاری برنامه های شاد و متنوع  از دیگر بخش های این مراسم بود.