عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

حضور هیات ارزشیابی رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی وزارت بهداشت در همدان/ همدان میزبان ۹ گروه تخصصی و علوم پایه


هیات ارزشیابی رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی همدان حاضر شدند.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، اعضای هیات بورد در رشته‌های جراحی، ارتوپدی، نوروسرجری، روانپزشکی، زنان، چشم و فوق نوزادان در همدان حضور یافتند که هدف از این بازدیدها برای همه گروه‌ها بازدیدهای دوره‌ای دوسالانه به منظور بررسی کیفیت خدمات ارائه شده است.

هیات ارزیابی رشته چشم‌پزشکی، بررسی‌ها را برای اهدای رزیدنتی چشم به عنوان بیستمین رشته تخصصی دانشگاه انجام می‌دهند.

معاون آموزشی دانشگاه  با ابراز خوشحالی برای میزبانی از ۹ گروه تخصصی در رشته‌های بالینی و علوم پایه به معرفی دانشگاه علوم پزشکی همدان پرداخت و در مورد تعداد کل دانشجویان و رشته‌های تحصیلی دانشگاه، افزایش دانشجویان پردیس خودگردان، روند رشد رشته‌های تحصیلات تکمیلی و راه‌اندازی دکترای تخصصی و رشته‌های دستیاری پزشکی دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر فرهاد فراهانی به تاسیس دانشکده فناوری‌های نوین در راستای دانشگاه‌های نسل سوم همدان اشاره کرد و یادآور شد: همدان همواره به عنوان قطب آموزش عالی مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان ۴۴۱ عضو هیات علمی دارد، گفت: ۴۶ استاد و ۱۰۴ دانشیار در حال فعالیت در این دانشگاه هستند و پایش جدی در حوزه اعضای هیات علمی انجام شده است.

معاون آموزشی دانشگاه  گزارشی از اقدامات منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی همدان ارائه کرد و گفت: اقدامات خوبی در مرکز مدیریت آزمون‌ها انجام شده است به طوریکه آزمونها به سمت الکترونیک‌شدن پیش می‌رود.

وی با اشاره به ساخت مرکز مهارت‌های بالینی جامع و ارتقای آموزش مداوم افزود: مرکز آموزش مجازی دانشگاه نیز تکمیل شده و در هفته دولت افتتاح می‌شود.

دکتر فراهانی با بیان اینکه اعتباربخشی بین‌المللی در دانشگاه آغاز شده است گفت: دانشجویانی از کشورهایی همچون تاجیکستان، یمن، بحرین، عراق، سوریه و سریلانکا در همدان مشغول تحصیل هستند.

وی گفت: تدوین و ارائه کوریکولوم آموزشی دوره mbbs برای پذیرش دانشجوی خارج در دستور کار است و دانشگاه با این اقدامات به سمت بین‌المللی شدن پیش می‌رود.

در پایان هیات ارزشیابی از مراکز آموزشی درمانی بعثت، فاطمیه و فرشچیان سینا بازدید کردند.