عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

مسابقات انتخابی بسکتبال المپیاد پسران دانشگاه های علوم پزشکی کشور در همدان


مسابقات انتخابی بسکتبال المپیاد پسران دانشگاه های علوم پزشکی کشور در همدان در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، مسابقات بسکتبال دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور( ورودی المپیاد ۹۷) از ۲۸ تیر ماه آغاز و تا اول مرداد با حضور ۱۶ تیم ادامه خواهد داشت اما ورود و پذیرش تیم‌ها یک روز زودتر انجام خواهد شد.

مسابقات ورودی المپیاد در رشته بسکتبال در ۴ گروه چهار تیمی برگزار می‌شود، در نهایت دو تیم برتر هر گروه با رقابت در این مسابقات مشخص شده و به مرحله بعدی راه می‌یابند که در نهایت ۴ تیم برنده این مسابقات به طور مستقیم به مرحله نهایی المپیاد سیزدهم راه می‌یابند.

آیین قرعه‌کشی گروه‌بندی مسابقات بسکتبال قهرمانی دانشجویان پسر وزارت بهداشت( ورودی المپیاد)  ۲۷ تیر ماه در سالن مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور رئیس اداره ورزش‌های قهرمانی وزارت بهداشت و همچنین کیان ارثی رئیس انجمن بسکتبال این وزارتخانه و جمعی از مسولان دانشگاه برگزار  شد.

۱۶ تیم دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اصفهان، ایران، اهواز، اراک، بوشهر، بابل، شاهرود، شهرکرد، کاشان، کرمان، کردستان، گلستان، مازندران، یزد و همدان تیم‌هایی هستند که در مسابقات بسکتبال دانشجویان پسر وزارت بهداشت در همدان با یکدیگر رقابت خواهند کرد و این رقابتها در دو سالن شهید گمنام و سالن شهید یونسی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.

چهار تیم برتر این مسابقات مستقیما به سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر وزارت بهداشت که طی روزهای یکم تا هشتم شهریور ماه در تبریز برگزار می‌شود، راه می‌یابند.