عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

هشتمین نشست هیئت‌رئیسه دانشکده توان‌بخشی

گالری عکس

در نشست هیئت‌رئیسه دانشکده توان‌بخشی که بعدازظهر روز دو‌شنبه ۲۵ تیر ۹۷ در سالن شورای این دانشکده با حضور مدیران گروه‏های آموزشی باهدف اطلاع از فرایندها و تسریع در عملیاتی شدن برنامه‏ها به صورت مدعو تشکیل شد؛ دکتر هادیان، رییس دانشکده در سخنان پیش از دستور به ارائه گزارشی از مذاکره و توافق‌های انجام‌شده با معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه در خصوص ترمیم حق محرومیت از مطب اعضای هیئت‌علمی، بازنگری نقشه هیئت‌علمی اصلاح تفاهم‌نامه همکاری با بیمارستان سینا پرداخت.

در ادامه جلسه دکتر میر معاون اداری مالی دانشکده به موضوع ارائه استعلاجی بعضی از همکاران اشاره کرد و از معاونان و مدیران گروه‏ها خواست تا درخصوص موافقت استعلاجی کارکنان دقت نظر بیشتری داشته باشند. دکتر هادیان در این راستا تصریح کرد: با هدف ارتقا کمی و کیفی ارائه خدمات، معاونان و مدیران گروه‏ها بایستی استعلاجی کارکنان را به دقت کنترل کنند تا حقوق همه افراد حفظ شده و بازخورد خوبی در این خصوص صورت گیرد.

دکتر میر همچنین با اشاره به اینکه طبق مصوبات قبلی هیئت‌رئیسه و شورای آموزشی دانشکده ساعت موظف حضور در بالین دانشجویان دکترای تخصصی حداقل۱۲۰ ساعت در ماه است؛ گفت: حقوق پرداختی دانشجویان دکترای تخصصی دانشکده از اول شهریور ماه بر اساس میزان ساعات کارکرد پرداخت خواهد شد و از مدیران گروه‌ها خواست تا ساعت کارکرد دانشجویان دکترای تخصصی دانشکده و حضور آنان در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دانشکده دقیق مشخص شود. وی همچنین از پرداخت حقوق از پایه حداقل ۵۰ ساعت کارکرد خبر داد.

بررسی زمینه‌های همکاری دانشکده فناوری نوین همکاری دانشکده فناوری‌های نوین

دکتر خاتون‌آبادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه دانشکده ضمن اشاره به نشست پیشین مسئولان دو دانشکده گفت: نشست آینده بعد از بررسی و تعیین زمینه‌های همکاری های مشترک آموزشی، پژوهشی ، بین‌الملل و دانشجویی برگزار می‌شود.

دکتر علیایی معاون آموزشی دانشکده ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه و اساتید؛ زمینه‌های همکاری آموزشی این دانشکده با دانشکده فن‌آوری‌های نوین در تدریس و تبادل اعضای هیئت‌علمی در مقاطع مختلف در رشته‌های شنوایی‌شناسی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی را اعلام کرد.

معاون آموزشی دانشکده با بیان اینکه در دانشکده فن‌آوری‌های نوین بیشتر تحقیقات و پژوهش‌ها بر روی مدل‌های حیوانی صورت می‌گیرد؛ گفت: می توان ضمن طراحی پروژه‏های تحقیقاتی جامع، بخش تحقیقات حیوانی این پروژه ها را با همکاری و استفاده از امکانات آزمایشگاه‏های دانشکده فن آوری های نوین انجام داد..

دکتر انصاری معاون پژوهشی دانشکده با اشاره به نشست مشترک با معاون پژوهشی دانشکده فن‌آوری‌های نوین پیشنهاد کرد باهدف آشنایی بیشتر با زمینه‌های همکاری جلسه مشترک با مدیران گروه‌ها و مسئولان دو دانشکده برگزار شود. وی بیشترین زمینه همکاری پژوهشی را درزمینهٔ انجام پژوهش‌های حیوانی و برگزاری کارگاه‌ها اعلام کرد.

دکتر شادمهر معاون بین‌الملل دانشکده پیشنهاد کرد برای همکاری بیشتر، فیلدها و عناوین پژوهشی مشترک بین دو دانشکده مشخص شود. در همین راستا دکتر هادیان رئیس دانشکده از معاونان و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده خواست با همکاری اعضای هیئت‌علمی best practiceهای هر رشته برای همکاری با دانشکده فن‌آوری‌های نوین مشخص و برنامه‏‏ریزی لازم برای ارائه در جلسه مشترک بین دو دانشکده انجام شود.

پس از بررسی و تبادل‏نظر مقرر شد مقدمات جلسه مشترک با مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت‌رئیسه دو دانشکده برای بررسی زمینه‌های مشترک همکاری آموزشی، پژوهشی، بین‌الملل و دانشجویی و همچنین بازدید از آزمایشگاه‌های دانشکده توان‌بخشی در دهه دوم شهریور سال جاری فراهم شود.

بررسی پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی کاردرمانی با همکاری دانشکده توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دکتر هادیان از دکتر راجی، مدیر گروه کاردرمانی خواست تا گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده برای پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی این رشته ارائه کند.

دکتر راجی مدیر گروه کاردرمانی با اشاره به ضرورت هم افزائی تعداد اعضای هیئت علمی و تجهیزات آزمایشگاهی و بالینی دو دانشکده توان‏بخشی علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی گفت: با توجه به پتانسیل ها و به منظور رعایت موارد مندرج در فرم تایید پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی وزارت بهداشت، پذیرش دانشجوی کاردرمانی در این مقطع با همکاری دو دانشکده صورت گیرد.

دکتر هادیان پیشنهاد کرد کاریکولوم و برنامه درسی این دوره بررسی شود و از مدیر گروه کاردرمانی خواست نتیجه این بررسی را تا نیمه اول شهریور به هیئت‌رئیسه ارائه کند تا شرایط عملیاتی کردن پذیرش دانشجو در این مقطع به صورت مشترک با دانشکده توان‏بخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر هادیان در بخشی از سخنانش ضمن اشاره به تلاش‏های هئیت رئیسه دانشکده برای تامین بودجه از منابع غیردانشگاهی گفت: این بودجه صرف هزینه ایجاد سالن برای برگزاری سمینارها، ارتقا کمی و کیفی سایت و مجلات انگلیسی دانشکده خواهد شد.

در این جلسه دکتر انصاری معاون پژوهشی دانشکده از امکان امضای تفاهم‌نامه دانشگاه با فدراسیون ورزشی جانبازان و معلولین با همکاری گروه پزشکی ورزشی دانشکده پزشکی، دانشکده علوم تغذیه و دانشکده توان‌بخشی برای ارائه خدمات درمانی خبر داد. اعضای هیئت رئیسه ضمن استقبال اعلام کردند که ضروری است درخواست کتبی این فدراسیون برای دانشکده ارسال شود تا زمینه‏های همکاری و ارائه خدمات بالینی به جانبازان و معلولن مشخص و در تفاهم‏نامه کلی لحاظ شود.

در پایان جلسه نیز با توافق و پیشنهاد اعضای هیئت‌رئیسه دکتر آذر مهری، معاون دانشجویی دانشکده به‌عنوان عضو بررسی امتیازات فرهنگی اعضای هیئت‌علمی جهت ارتقا تعیین شد. همچنین مقرر شد ماموریت روزانه اعضای هیئت‌علمی از ساعت ۱۶-۸ ثبت شود.

عکس و خبر: لیلا روستا