عمومی | دانشگاه یزد

از خدمات دو کارمند بازنشسته دانشگاه یزد قدردانی شد

ارائه گزارشی از وضعیت خدمتی دو کارمند بازنشسته
در ابتدای این نشست علیرضا شاکراردکانی مدیر امور اداری دانشگاه به معرفی و شرح سابقه و خدمات این دو کارمند پیشکسوت پرداخت و گفت: فاطمه وفایی دارای مدرک کارشناسی اقتصاد از دانشگاه اصفهان است وی از سال ۶۸ وارد دانشگاه یزد شد و از اولین نسل کارمندان دانشگاه محسوب میشود. وی از ابتدای خدمت تا کنون به جز یک مقطع سه ساله که علاوه بر فعالیت در بخش بودجه و تشکیلات وظیفه کارشناس هیات امنا را برعهده داشت، در سمت شغلی خود ثابت بوده است. وی از سال ۷۰ با ابلاغ دکتر شاهی به عنوان کارشناس مسئول بودجه و تشکیلات منصوب شد و از سال ۸۰ رییس آن بخش انتخاب شد و در دوسال آخر خدمت خود به عنوان معاون مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری ایفای نقش نمود.
وی تصریح کرد:  فاطمه وفایی در طول فعالیت خود علاوه بر فعالیت اصلیش به عنوان عضو کمیته طرح طبقه‌بندی مشاغل، عضو کمیته استخدام و برنامه‌ریزی و استخدام نیروی انسانی دانشگاه و همکاری در تدوین تشکیلات دانشگاه نیز خدمت کرده است.
وی افزود: ایشان در طول خدمت از کارمندان بسیار خوب و خوش‌اخلاق دانشگاه بوده و امیدواریم که پس از بازنشستگی ارتباط خود را با دانشگاه حفظ کند و دانشگاه بتواند از تواناییهای وی همچنان استفاده کند.

شاکر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوابق فعالیت حسین زائرالحسینی دیگر کارمند بازنشسته دانشگاه بیان داشت: زائرالحسینی در سال ۷۰ در دانشگاه تربیت معلم استخدام و سپس به دانشگاه یزد منتقل شد. وی از همان ابتدا به عنوان کارپرداز در اداره تدارکات حوزه دانشجویی سوابق بسیار خوبی از خود به جای گذاشت.
وی افزود: آقای زائرالحسینی همانند خانم وفایی به حسن شهرت، صبوری، خوش برخوردی و وظیفه شناسی در بین دانشگاهیان دانشگاه یزد معروف بوده است.
۳۰ سال خدمت؛ ۳۰ سال خاطره
در ادامه فاطمه وفایی کارمند بازنشسته دانشگاه یزد ۳۰ سال خدمت خود در دانشگاه را ۳۰ سال خاطره عنوان کرد.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی کارکنان خواستار توجه بیشتر به وضعیت معیشتی آنان و همچنین تمرکز بودجه‌ها شد.
وی در ادامه سخنان خود اعتماد به کارشناسان را لازمه ترقی دانشگاه دانست و اظهار داشت: چنانچه به کارشناسان اعتماد شود آنها می‌توانند به خوبی قابلیتهای خود را شکوفا کنند.
حسن سلوک؛ لازمه فعالیت خدمتی
در ادامه حسین زائر الحسینی دیگر کارمند بازنشسته دانشگاه با اشاره به اینکه دانشگاه مهد علم و دانش است، خدمت در دانشگاه را برای خود افتخاری بزرگ دانست.
وی با اشاره به بحث جذب کارمندان جدید به سیستم دانشگاه گفت: آنچه که کارمندان جدید باید بدانند و آنرا سرلوحه اقدامات خود قرار دهند خوش اخلاقی و برخورد خوب با همکاران و همچنین ارباب رجوع است.
وی افزود: مورد دیگری که یک کارمند موفق همواره باید در نظر داشته باشد این است که مشکلات شخصی خود را وارد محیط کار نکند و در مقابل مشکلات کاری خود را نیز به خانه نبرد.

کار اصلی دانشگاه بر دوش کارمندان
در ادامه این نشست دکتر محمدصالح اولیاء رییس دانشگاه یزد با اشاره به اینکه بار اصلی فعالیت های اجرایی دانشگاه بر عهده کارمندان است، کارمندان زبده و شایسته را یکی از ارکان مهم موفقیت های دانشگاه برشمرد.
وی گفت: در مرحله اول مهمترین رکن و پایه موفقیت هر سازمانی را می توان کارمندان آن سازمان دانست. کارمندان خوب و مجرب موجب ارتقای سازمان می شوند.
رییس دانشگاه یزد در ادامه سخنان خود این دو کارمند پیشکسوت را کارمندانی خوب و دارای حسن سابقه خدمتی دانست و گفت: فعالیت های خدمتی آنان موجب بهبود وضعیت دانشگاه است.
دکتر اولیاء افزود: با رفتن خانم وفایی ما یک سرمایه را از دست می دهیم. وی در دقت نظر و ظرافت در کار از بهترین کارمندان ما بود. ما تمایل داریم که ایشان ارتباط خود را با دانشگاه حفظ کرده و در حوزه تخصصی خود همچنان دانشگاه را یاری نماید.
وی آقای زائرالحسینی را نیز یکی از بهترین کارمندان دانشگاه دانست که به پاک دستی و امانت داری معروف بوده و از بهترین کارمندان دانشگاه محسوب میشود.
مسئولیت پذیری و دغدغه‌مندی؛ دو ویژگی یک کارشناس خوب
دکتر سید محمود زنجیرچی مدیر برنامه و بودجه و تحول اداری دانشگاه در ادامه این نشست با اشاره به نقش مهم کارمندان یک سازمان در ترقی آن مسئولیت پذیری و دغدغه مندی کارشناسان را عاملی مهم در خدمت رسانی خوب آنان دانست.

وی تخصص را دیگر عامل مهم در موفقیت کارمندان برشمرد و گفت: خانم وفایی که به صورت مستقیم با مجموعه برنامه، بودجه و تحول اداری کار می کردند دارای این دو ویژگی بودند به نحوی که ما با وجود ایشان در بیشتر مسایل احساس میکردیم با هیچ مشکلی مواجهه نیستیم.
دکتر زنجیرچی ادامه داد: برخی از کارمندان نزدیک موعد بازنشستگی که میشود دیگر از انگیزه کافی برای خدمت برخوردار نیستند اما ما شاهد بودیم که خانم وفایی چقدر تلاشگر و با دقت در ایفای نقش خود کوشا بود.
پاکدستی و حسن خدمت؛ لازمه فعالیت های خدمتی کارکنان
در ادامه دکتر محمدرضا صادقیان شاهی معاون دانشجویی دانشگاه دو خصلت پاکدستی و حسن خدمت را از ارکان مهم موفقیت کارمندان دانست.
وی تصریح کرد: به جرات میتوانم بگویم که آقای زائرالحسینی از پاکدست‌ترین کارمندان دانشگاه محسوب میشود. من به مدت ۴ سال با وی به صورت مستقیم کار کردم و از نزدیک نحوه خدمت ایشان را دیدهام.
دکتر علی مروتی معاون اداری و مالی دانشگاه یزد نیز عملکرد خوب ۳۰ ساله این دو کارمند بازنشسته را دلیلی بر تعریف و تمجیدهای حال حاضر از آنان دانست و خواستار ادامه ارتباط آنها با دانشگاه شد.

دکتر قاسم برید لقمانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی نیز اظهار داشت: من به صورت مستقیم با این دوکارمند بازنشسته کار نکرده‌ام اما تعاریف و حسن شهرت آنان را مجموعه دانشگاه زیاد شنیدهام. برای این دو کارمند خوش‌خدمت دانشگاه آرزوی موفقیت میکنم.
در پایان از این دو کارمند بازنشسته با اهدای لوح سپاس و نشان زرین دانشگاه قدردانی شد.