عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز: مراکز تحقیقاتی، ارگان نیازسنجی و تولید علم هستند

به گزارش روابط عمومی واحد تبریز، حسن رسولی در نشست تخصصی اعضای مراکز تحقیقاتی نانو گفت: مهم‌ترین اولویت مراکز تحقیقاتی شناسایی مشکلات و نیازهای صنعت و رفع آنها توسط اعضای هیات علمی و محققان مراکز تحقیقاتی است.

وی از اقدام برای رفع مشکلات تجاری‌سازی خبر داد و گفت: در بحث‌های بازاریابی و جذب سرمایه‌گذار سعی داشته‌ایم تا بسترسازی لازم را فراهم و گسل‌های ایجاد شده را برطرف کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با تاکید بر اینکه در فعالیت‌های پژوهشی، کارگروهی رمز موفقیت است افزود: با راه‌اندازی مرکز تحقیقات نانو فرصت مناسبی مهیا شده تا در میان گروه‌های مختلف همبستگی و اتحاد علمی برای پیشرفت و موفقیت دانشجویان و دانشگاه ایجاد شود.

رسولی با اشاره به تشکیل شبکه فناوری و نوآوری در منطقه ویژه علمی فناوری ربع رشیدی گفت: این امر موجب شده مراکز مرتبط با دانشگاه‌ها بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند که این نشست تخصصی نیز یک نمونه از همین امر است.

رئیس مرکز تحقیقات نانو واحد تبریز نیز محصولات نانو در حوزه صنعت و پزشکی نام برد و گفت: از این محصولات می توان نانو قیر، نانو پوشش های ضد آب، پاک کننده های چند منظوره، نانو کویت کلات برای انعقاد خون، گرانول های آنتی باکتریال و مقاوم برای انواع پلاستیک و نقاط کوانتومی گرافن نام برد.

سعیده ابراهیمی اصل افزود: حذف آلاینده های بیولوژیکی از خطوط لوله ای، تولید نانو مواد ترمیمی دندان و دیوار پوش‌های نانو پی وی سی ضد حریق و همچنین برگزاری همایش فناوری‌های نوین در مهندسی عمران از مهم ترین طرح ها و اولویت های پژوهشی این مرکز هستند.