عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رویکرد جدی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر به توسعه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است

مهندس احمد آخوندی در نشست فرهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر اظهار کرد: واحدهای فرهنگی فعال در شبکه بهداشت و درمان عملکردهای خوبی داشته و توانسته‌اند علاوه بر تعالی فرهنگی در سطح شبکه باعث رضایتمندی شهروندان از مجموعه فعالیت‌های تخصصی و فرهنگی شوند.
وی گفت: فعالیت خوب بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در اعزام پزشکان متخصص و همچنین دندان‌پزشکان به مناطق روستایی و کم برخوردار شهرستان دیّر باعث رضایت‌مندی اهالی آن مناطق و ارایه خدمات رایگان پزشکی شد که این برنامه‌ها به‌طور مستمر در طول سال در دستور کار قرار دارد.
مهندس احمد آخوندی با اشاره به فعالیت‌های شورای اقامه نماز شبکه بهداشت و درمان دیر خاطرنشان کرد: پرداختن به مساله نماز از مهم‌ترین مسایل هر سازمانی تلقی می‌شود و توجه به نماز و برنامه‌های مرتبط با آن همواره مورد اهتمام جدی شورای اقامه نماز شبکه بهداشت و درمان بوده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر افزود: این شورا تلاش کرده است در برنامه‌های فرهنگی و اقامه نماز از حضور امام جماعت برخوردار بوده و همچنین و پاسخ‌گوی سوالات و احکام شرعی کارکنان باشد.
وی اضافه کرد: این شورا طبق آیین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز و انطباق آن با مدل تعالی فرهنگی در سازمان اقدامات مهمی داشته است که دعوت از مشاور و استاد دانشگاه و برگزاری دوره آموزشی در راستای اهمیت نماز و تاثیر آن بر زندگی فردی و اجتماعی، برنامه‌ریزی برای برپایی نماز در شبکه و واحدهای تابعه، برگزاری و تشکیل کلاس‌های روخوانی قرآن مجید و دعوت از روحانی در مناسبت‌های مختلف بخشی از عملکرد این شوراست.
مهندس آخوندی گفت: انجمن اسلامی کارکنان شبکه بهداشت و درمان دیر نیز طبق برنامه زمان‌بندی به‌صورت منظم و مستمر هر هفته روزهای دوشنبه قرائت زیارت عاشورا در محل نمازخانه این شبکه برگزار می‌کند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر ادامه داد: کمیته عفاف و حجاب شبکه بهداشت و درمان دیر همچون دیگر واحدهای فرهنگی فعال در این شبکه برنامه‌های خوب فرهنگی در زمینه کاری خود در حال اجرا دارد که می‌توان به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع حجاب و عفاف، نصب بنر، اهدا کالاهای فرهنگی به‌عنوان جوایز، تهیه و نصب منشور عفاف و حجاب در واحدهای تابعه و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی با موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد.
مهندس آخوندی به فعالیت‌های بسیج کارکنان این شبکه نیز اشاره و تصریح کرد: کمک به جشن گل‌ریزان زندانیان جرایم غیر عمد، برگزاری مراسم به مناسبت‌های ملی و مذهبی، برگزاری اردوهای سیاحتی زیارتی ویژه کارکنان و خانواده آن‌ها و... ازجمله فعالیت‌های این واحد فرهنگی است.
انتهای پیام/ ح.ن ۳۰۵۰