در همایش مدیران مراکز مطالعه و توسعه پزشکی مطرح شد؛ نوآوری زمینه تحقق مرجعیت علمی است/ لزوم خدمترسانی به دانشجویان
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بر نوآوری به عنوان زمینه تحقق مرجعیت علمی تاکید کرد.
در همایش مدیران مراکز مطالعه و توسعه پزشکی مطرح شد؛
نوآوری زمینه تحقق مرجعیت علمی است/ لزوم خدمترسانی به دانشجویان
به گزارش خبرنگار آنا، دکتر سید حمید جمالالدینی با حضور در دومین همایش مدیران مراکز مطالعه و توسعه آموزش پزشکی واحدهای مجری رشتههای پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بر نوآوری تاکید کرد و گفت: «مرجعیت علمی محقق نمیشود مگر اینکه ما بستری برای نوآوری و فکر جدید داشته باشیم. قطعا اگر این بستر فراهم شود میتواند منجر به ارتقای جایگاه ما شود.»
وی با تعریف ویژگیهای دانشگاه یادگیرنده اظهار کرد: «دانشگاه یادگیرنده به تبعیت از یک سازمان یادگیرنده که در آنجا تجارب افراد بسیار ارزشمند است بروز میکند. این تجارب مستند شده و بهصورت مستندات علمی بیرون میآید، مقالاتش قابل نشر میشود، ارزیابی میکند و نظر میدهد.»
جمالالدینی افزود: «مجموعهای که یادگیرنده شد، مجموعهای که هدفش را مرجعیت علمی در بعضی از ماموریتهایش قرار داد، این دو ترکیب به عنوان دو بال حرکت، کنار هم و منجر به نامور و برندشدن مجموعه میشود و مخاطبان در این فضای رقابتی آزادانه این مجموعه را انتخاب خواهند کرد.»
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با تاکید بر خدمترسانی به دانشجویان تصریح کرد: «در فضای رقابتی، بقای ما به حضور دانشجوهاست. هر چه داریم مدیون خدماتی است که به دانشجوها ارائه میدهیم تا دانشجوها در فضای رقابتی ما را انتخاب کنند. حالا این دانشجو میتواند در آموزشهای معمول و تحصیلات مقطعدار باشد، میتواند در آموزشهای مهارتی باشد، در دورههای کوتاهمدت باشد، پودمان باشد، فراگیر باشد و یا کارآموز باشد.»
جمالالدینی با تاکید بر دانشگاه حکمتمحور اظهار کرد: «در سیستم حکمتمحور به چرایی موضوعات مقدم بر چگونگی آنها توجه میکند و اخلاق مهمترین مولفه ارتقای آدمهاست. نگاه ما در این سیستم مچگیری نیست بلکه دست یاری دادن است. این بار نوع حرکت ما تغییر میکند، این دفعه احترام من به افراد با تجربه تغییر میکند، این دفعه من فکر نمیکنم چون EDC یا EDO یک واحدی است که باید نوآور باشد پس من جوان باید در آن قرار بگیرم خیلی پر انرژی باشم بدون احترام به ارزشهای افراد صاحب تجربه که زحمت زیادی کشیدهاند بخواهم این چرخ را از نو اختراع کنم.»
وی یکی از اهداف EDC ها را توسعه فرصتهای اقتصادی در آموزش عنوان کرد و گفت: «در دانشگاههایی مثل دانشگاه آزاد اسلامی باید توسعه فرصتهای اقتصادی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.»
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با تشکر از زحمات دکتر مهسا هادیپور دبیر اجرایی و مدیر توسعه آموزش پزشکی معاونت علوم پزشکی گفت: «دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به عنوان نخستین دانشگاه علوم پزشکی تجمیعیافته در دانشگاه آزاد اسلامی از تجارب و ایدههای شما در سطح گستردهتر و با تعداد نمونه بالاتر استقبال میکند تا بتواند به عنوان الگوی موفق و قابل بسط در کشور معرفی کند.»
در همایش مدیران مراکز مطالعه و توسعه پزشکی مطرح شد؛
نوآوری زمینه تحقق مرجعیت علمی است/ لزوم خدمترسانی به دانشجویان