عمومی | دانشگاه شهرکرد

برگزاری کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فنآوری و نوآوری استان چهارمحال و بختیاری


به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، روز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۷ کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فنآوری و نوآوری استان چهارمحال و بختیاری با حضور هیات رییسه و اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، مجمع نمایندگان استان و جمعی از معاونین و مدیران وزارت علوم تحقیقات و فنآوری و روسای دانشگاه‌ها استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مهندس اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این کارگروه وضعیت مراکز آموزشی استان چهارمحال و بختیاری را تشریح کرد و گفت: ازجمله مشکلات آموزش استان پراکندگی سکونت‌گاه‌ها در برخی از شهرستان‌ها و مناطق عشایری، ضعف در ارتباط صنعت و دانشگاه، تاخیر در فرآیند تبدیل ایده به محصول، تاخیر در تعریف یک ساختار سهل و آسان توسط دانشگاهیان برای حل مشکلات و معضلات کلیدی و ضعف در بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و هیات‌های علمی در حوزه‌های مختلف است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنانش راه برون رفت از این مشکلات را همکاری و همگامی دانشگاهیان و مسئولان دانست و نقش اعضای هیات علمی را در این امر پررنگ بیان داشت.

گفتنی است، در ادامه روسای دانشگاه‌‌های شهرکرد، پیام نور، علمی و کاربردی، فرهنگیان، آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی و مراکز علمی و پژوهشی به بیان مسائل و درخواست‌های خود از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری پرداختند.

اردشیر نوریان نماینده مردم شهرستان شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این کارگروه برای بررسی مسائل آموزشی استان وضعیت رفاهی هیات‌های علمی و کارمندان دانشگاه‌ها را نامناسب عنوان کرد و از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه‌ای به این مسئله شد.

در پایان رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از طرح‌های واحدهای فناور مجتمع کارگاهی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در شهرک صنعتی شهرکرد، مرکز جهاد دانشگاهی و بنیاد نخبگان استان بازدید کردند.

گفتنی است هیات رییسه و اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونین و مدیران وزارت علوم تحقیقات و فنآوری در بدو ورود به فرودگاه شهرکرد مورد استقبال مسئولین استان قرار گرفتند و با حضور در گلزار شهدای شهرکرد، به مقام شامخ ایشان ادای احترام نمودند.